tirsdag 28. mars 2017

3 fugle familier får nye hjem!

Som jeg skrev om i Bygg eller sett opp et fuglehus NÅ! er det på høy tid å gi årets rugeklare småfugler et trygt sted å bo!
På baksiden av terrassen vår, mot nord-øst, håper vi at de vil få ro og fred til å bygge rede til sine søte små!
Her henges de på veggen!
Fuglehusene er fra Ib Laursen, og er kjøpt hos Fine Nordic i Danmark, som sender for en rimelig penge!
Takene var ubehandlet, så de fikk 2 strøk lakk.
Fuglehusene kan åpnes i siden, slik at man kan fjerne fjorårets rede. 
De ble hengt opp 2-2,5 meter over bakkenivå, så de skal få henge i fred!
Nå blir det spennende å se om noen flytter inn i fuglehusene!
Det hadde vært veldig hyggelig!

4 kommentarer:

  1. Så trivelig da. Veldig kjekt å følge fuglelivet.
    Klemz

    SvarSlett
  2. Jeg blir like glad hver gang jeg ser at noen tenker på småfuglene. Selv har jeg snekret og hengt opp 15-20 kasser, og det er fugl i mange av dem hvert år :-) Men du kunne med fordel hengt dem lenger fra hverandre, da de fleste vil ha litt avstand til "naboen".
    Bjørg

    SvarSlett
  3. Lykke til med leieboerne! Tenker de finner seg vel til rette i slike fine boliger. Håper du holder oss oppdatert om hvordan sommeren arter seg for familiene som tar boligene i bruk.

    Riktig god helg fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!