lørdag 22. april 2017

Nytt i Fire King Jadeite-samlingen min: Jane Ray!

I det siste har jeg vært så heldig å finne litt nytt til Fire King Jadeite-samlingen min! 
Designet heter Jane Ray, og ble produsert i perioden 1946-65.
Det kjennetegnes ved det er striper langs kanten, og at glasset er tynnere og mer gjennomskinnelig enn f.eks. Swirl. 
Jeg fant fatet først, og det var i perfekt stand!
Så dukket bollen opp, og også den var uten en skramme eller bruksslitasje av betydning!
Av stempelet kan jeg se at både Jane Ray-fatet og bollen ble produsert mellom 1951-60. Se de forskjellige Fire King-stemplene her.
Fra før av har jeg dette Swirl-bollesettet,
og denne bakebollen! Av stempelet kan jeg se at disse også er fra 1951-60.
Og jeg tror nok ikke samlingen min stopper der!
Jeg skulle også gjerne hatt Fire King-glass i lyseblått og hvitt, som her!
Har du noe Fire King-glass?

1 kommentar:

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!