fredag 7. desember 2018

Jule strømpe ideer og gratis oppskrift!

Jeg planlegger å lage en fin julestrømpe til barn, svigerbarn og barnebarn, men det må bli neste års prosjekt.
Så foreløbig samler jeg ideer, oppskrifter og mønstre til julestrømper. Pinterest.
Helst vil jeg kombinere broderi med et fin stoff, og brodere navn på. Pinterest.
Her er noen av disse ideene, og flere har mønster/oppskrift som du kan laste ned! Link.
Heklede julestrømper som disse, finner du oppskrift til her.
Disse julestrømpene i filt er laget med et fint hullemønster. Link
Og disse av flanell er lett å kopiere! Link til flere ideer.
Symønster til disse julestrømpene finner du her. Det kan brukes som et grunnmønster.
Et gammelt broderi kan få nytt liv som julestrømpe! Pinterest.
Disse julestrømpene har også fine broderier! Link.
Og hos Tilda får du mønster til disse.
Strikkede julestrømper er også hyggelig, og du finner mønstre her og her
Dette er en julestrømpe som jeg lar meg inspirere av! Link.
Jeg håper du fant noe du likte!

1 kommentar:

  1. Takk for herlige jule strømper... en glede.
    Vi feiret NIKOLAUS-dag i går. Det er søtsaker i strømpe og rengjort støvler tidelig om morgenen.
    Skikken er hvert år den 6. december og en
    stor glede for barn.
    Hilsen til deg. Viola
    P.S. jeg elser denne fantastiske broderi strømper

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!