tirsdag 27. juni 2017

God bok: Bare mamma som er Gud, av Line Nyborg

Jeg er akkurat ferdig med årets første sommerbok - en trilogi av Line Nyborg - og vil gjerne gi dere et godt tips: Les denne!
Bare mamma som er Gud var Line Nyborgs debutbok i 2010, og den fikk strålende omtaler! I 2012 fikk hun Havmannprisen for beste skjønnlitterære bok med nordnorsk tilknytning.
For meg ble Bare mamma som er Gud, en leseopplevelse, sett gjennom en 11-årings våkne øyne. Attpåklatten, som uroer seg over foreldrene, og som sanser alt. 
I Du vet ikke hvem jeg er, følger vi hovedpersonen som ung innflytter i hovedstaden, 
og i For deg, for deg alene møter hun seg selv i morsrollen. Som alenemor; uten sin egen mamma å støtte seg til.
Line Nyborgs evne til å fortelle, og historiene hun forteller, har fanget meg! Og trilogien Bare mamma som er gud anbefales varmt som årets sommerlesing!

3 kommentarer:

  1. Takk for fine boktips.

    God sommar vidare !

    SvarSlett
  2. Hilsen til deg Cathrine. Riktig fin med god boken.
    Jeg leser Lisa Stromme roman fra sommer 1893 i Åsgårdstrand...
    jeg var sist ferien til Åsgårdstrand og det er så veldig hyggelig der.
    Boken er ny på tysk juni 2017.
    SommerKlem fra meg.

    SvarSlett
  3. Boktips sluker jeg med glede. Leser masse og låner masse på biblioteket. Håper du har gode dager.
    Klemz

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!