fredag 30. juni 2017

Mine lommevenner klare for levering!

I innlegget Jeg strikker også lommevenner!, fikk du se starten på min lille samling med Lommevenner, som jeg har strikket til ambulansetjenesten!
Det begynte med en idé, og resulterte i 10 søte Lommevenner med skjørt eller snekkerbukse!
Tanken på at de skal trøste barn som må reise med ambulanse, har vært den store drivkraften!
Mine lommvenner er strikket av babyull, og er restgarn fra babystrikk til barnebarna!
Strikkkingen har vært med meg på årets første ferietur, og har vært et hyggelig innslag  i strikkekurven min!
Og vel hjemme igjen har jeg fylt de med vatt, sydd de sammen, og sydd ben, armer og ansikt!
Dere skal få oppskriften på mine jente- og gutte-Lommevennen litt senere!
I mellomtiden kan du lese mer om prosjektet på Lommevenn!

3 kommentarer:

  1. Et super prosjekt. Du er så snill, kjære Cathrine... veldig
    nydelige kosedyrer du har strikkt. Så søt med skjørt og bukser og
    vakre farger.
    Hilsen til deg.
    God helg. Vi har bare 18 - 20 grader og av og til regn. Ikke riktig
    sommerværet. Men jeg har barnebarn her og vi kose...
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  2. De var riktig så fine og mange! Gleder meg hver gang jeg ser at noen har fått et bedre sykehusopphold med en lommevenn i senga. Kjekt å kunne bidra til å glede andre...

    Fortsatt god sommer fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!