tirsdag 18. juli 2017

Cathrines Mat: Panna Cotta med jordbær og lime!

Panna Cotta med jordbær og lime er en fantastisk god og sommerlig dessert, som vi fikk servert hos min mor for noen år siden!
Den milde Panna Cottaen av fløte og vanilje, sammen med den friske bærsausen, er en nydelig blanding!
Slik gjør du: Lag Panna Cotta etter oppskriften her. Oppskriften brukes uten revet sitron.
Panna Cottaen helles i litt vide dessertskåler, og settes til avkjøling.
Bærsaus med jordbær og lime lager du slik:
1-2 kurver jordbær deles i biter. Tilsett 2-3 ss sukker, og finrevet skall av 1/2 - 1 lime. Blande, og la stå et par timer og trekke.
Fordel bærsausen på toppen av puddingen ved servering.

Håper det smaker!

2 kommentarer:

  1. Mmmmm 😋 Så godt ut ! Ha en fin uke !
    Klem Christina

    SvarSlett
  2. Ahhh... SUPER... det smaker meg :-))
    God sommer fortsatt Cathrine.
    Klem fra meg

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!