mandag 5. desember 2011

Madam Blå adventskrans!

Det er laget så mange fantasifulle og flotte adventskranser, og jeg tenkte at jeg ikke fikk være noe dårlige, men vise frem min adeventslysestake også!

Og som mange av dere vet, er jeg veldig glad i dansk Madam Blå emalje, og har vist frem både kanner, puddingformer, dørslag og mye annet tidligere - se her! Ja, jeg er vel litt hekta på den blå madammen, tror jeg!

Men nå har i hvert fall en Madam Blå puddingform fått nytt liv! Med dekorleire fra Panduro Hobby (som selvtørker), 4 stk. lysholdere, grønn, dansk skovmose, og små porselenssopper- og nisse fra Søstrene Grene, ble kransen til!

Og både dukken Kari og Bygårdsmannen var storlig imponerte da lysene ble tent, og vi dannet et søtt lite englekor da vi sang de 2 første versene av adventssangen!

Midt i kransen satt skognissen og lo i skjegget og sa:
- Nå tror jeg øra mine detter av! 
Så jeg tror nesten av vi dropper å synge neste søndag, men holder oss til å lese versene!

For de av dere som har lyst til å lage noe liknende, har jeg flere Madam Blå puddingformer for salg på loppebloggen min Cathrines Lille Loppehjørne - se alle emaljetingene her!  Der finner du også en stor Madam Blå kanne, og mye annet fint! 

I dag blir det ingen ny luke i julekalenderen min, men du kan fremdeles delta i trekningen av luke nr. 2 her!


5 kommentarer:

  1. Fin adventkrans, og helt unik. Liker også disse blå kjøkkenredskapene, men har bare ikke noe plass til dem!
    Og kjøkkenet ditt er jammen trivelig. Tipper du og Kari koser dere der i disse førjulstider.

    SvarSlett
  2. Aldeles lekker adventstake. Skal si du er go'. Flott med alle de "hjemmelagede" lysestakene. Oppfinnsomheten og ikke minst kreativiteten er stor i bloggverdenen. Historien om min adventstake kan du lese i "Blått til lyst". Kan bare ikke skryte på meg den samme innsatsen som deg.
    Ha en flott tirsdag.
    Klem Berit

    SvarSlett
  3. Gøy at du ville bli med på giveawayen min ;)
    Og takk for at du linker & følger meg - kjempe koselig!! :)

    Juleklem

    SvarSlett
  4. Oh how lovely, I just like to copy it! Like your new banner also, lovely pictures! Greetings from Lupineke

    SvarSlett
  5. Takk for herlig tips! Jeg har en slik form på hytta...nå angrer jeg på at den ikke er hjemme..

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!