fredag 7. februar 2014

Hjertelig Marius lue med hjerte broderi!

Som jeg viste dere i det forrige innlegget Hjertelig Marius lue med taggekant, hadde jeg brodert et hjerte på luen - men hvor da?
Nå kan jeg avsløre at broderiet plasserte jeg på innsiden av luen, lett synlig på den hvite kanten!
Sydd på frihånd med såkalte kontursting, ble det et passelig symmetrisk hjerte som lyser opp!
Og grunnet til dette hjerte-merket, er at det skal vise hvilken side som er bak på luen!
For som alltid på en lue med mønster, har mønsteret en begynnelse og en slutt, og denne overgangen blir bak på luen!
Men det er ikke alltid så lett å se! Så for at man ikke skal ta luen på feil vei, er det veldig lurt med et lite merke bak!
Og dermed ble hjertet-merket skapt, og det blir nok mye brukt i fremtiden også! Lurt, ikke sant?
Hjertelig hilsen
og god helg!

3 kommentarer:

  1. En blir jo lettere rørt av de små finessene dine ❥
    Ikke nok med at luen er fantastisk vakker, med taggekant! - men så har du retningsbeskrivelse med et vakkert hjerte også! Nydelig Cathrine ❥
    Ønsker deg en strålende helg!

    SvarSlett
  2. Så lurt - og fint! Selv har jeg brukt en dobbelknute på en genser som er lik foran og bak. Fungerer helt fint, selv om det ikke er like pent som hjertet ditt :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!