fredag 10. oktober 2014

Garnglede i Rosendal!

I vakre Rosendal står det et gammelt turisthotell fra 1887, som drives av Turid Lindeland. Og over hele hotellet finner man hennes vakre, egenproduserte tekstiler!
Mønsteret som hun har skapt, er hentet fra et gammelt sokkemønster, og er opphavet til serien Cosy Consept!
Og i boken Garnglede i Rosendal, som jeg fikk fra Cappelen Damm nylig, finner du de vakreste bildene og de flotteste oppskriftene - her med Folgefonna som bakgrunn!
Garnglede i Rosendal får man mønster på tepper til voksen og barn, sokker til liten og stor, puter med og uten mønster, trekk til stol, album, mobil, pc og mye mer.
Selv falt jeg for de vakre, mønstrede putene strikket i mange farger, som pynter opp i hotellet!
Planen er å strikke et par mønstrede puter i lyseblått og hvitt, som ligger oppå dette skapet,
og kanskje et trekk eller to til Norgesglassene mine!
Du kan bla i Garnglede i Rosendal her!
Jeg vil tro at Garnglede i Rosendal vil ligge under mange juletrær i år!

1 kommentar:

  1. Tusen takk Cathrine, det var en vakker spaseretur med deilig strikkebok og
    i Rosendal og Hardangerfjord...
    Riktig fin boken, fantastiske strikke-mönster. Ha en hyggelig kveld.
    Kos deg. Hilsener fra Viola.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!