tirsdag 24. mars 2015

Gammel Ektorp blir som ny - del 1!

Vi er veldig glad i den etter hvert så velbrukte Ektorp hjørnesofaen vår fra Ikea, og har ikke hatt noen planer om å bytte den ut.
Den ble kjøpt da det fremdeles var et topplag av dun og fjær i sitteputene (nå bruker de polyestervatt), og vi har trivdes godt med det hvite - og blåstripete trekket!
Det er en sofa å synke ned i, etter en lang og hektisk dag! Og den har også tålt klissete barnehender og daglig bruk veldig godt.
Men alt har en ende. Og i det siste har sofatrekket sett mer og mer slitent ut. Kanter har gått i oppløsning, og trekket har blitt mer og mer modent for utskiftning.
Men nettopp det er fordelen med Ektorp sofaene - at man ikke tenger å kjøpe ny sofa - kun skifte ut trekket! Enten man ønsker en forandring, eller trekket har blitt slitt og slitent.
Og dit var vi kommet nå. Og det store spørsmålet ble: Hvilket trekk velger vi? 
Jeg drømte om et lyseblått trekk, eller et rutete hvitt- og lyseblått eller lysgrått trekk. Eller et med blå roser, eller et i pastell.
Jeg fant i hvert fall fort ut at Ikea ikke hadde drømmetrekket mitt.
Men den som leter, den finner, og neste gang skal dere få se hva jeg fant!

5 kommentarer:

  1. Spennande.
    Veldig greit å kunne skifte trekk, sofaen blir nok som ny.
    Der ser veldig koseleg ut hos deg.

    Fin tysdag frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Liker så godt putetrekkene med hardangersøm og engelskbroderi. Tenk at i gamle dager ble de brukt til å sove på, og nå er de opphøyd til de lekreste sofaputer.
    Venter spent på fornying av sofaen....

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Nå er jeg spent på hva du kommer til å gjøre. Har forresten vurdert å kjøpe Ektorp selv. Fint å høre at du har vært så fornøyd med din.

    SvarSlett
  4. Det blir spennende å se da. Nydelige puter du har i sofaen din.
    Klem

    SvarSlett
  5. Nå er jeg fryktelig spent på hva du skal finne på!! Lekre pynteputer!
    Jeg så lengre ned her samlingen din med kakeformer, så mange fine du har! Likte ekstra godt puddingformene med lokk, så praktisk å ha!

    Ha en fortsatt fin uke!
    Klem fra Jorunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!