torsdag 14. mai 2015

Norges glass på kjøkken benken!

Jeg bruker Norgesglass til veldig mye (se her)! Og nå har et lubbent, lavt et funnet veien til kjøkkenbenken!
Det er både praktisk og dekorativt å bruke til sleiver og kjøkkenredskaper!
Jeg har lenge samlet på de turkis-grønne Norgesglassene, som ble produserte av Drammens Glassverk.
De brukes bl.a. til tørrvarer (se her).
Tidligere sto de fremme på kjøkkenbenken.
Men etter at vi pusset opp kjøkkenet i fjor ( se her), har de fått plass i matskapet i stede!
Men dette egnet seg veldig fint til kjøkkenredskaper!
I Norgesglasset står det bl.a. en slikkepott fra Cath Kidston,
en gammel metalløse, visp (taterarbeide) og div. tresleiver!
Bruker du mye Norgesglass hjemme hos deg?

4 kommentarer:

  1. Ja, Norgesglassene er også i bruk hos meg. Det står et på kjøkkenbenken med froskostblanding, og et annet brukes som blomstervase. Men til sleiver og kjøkkenredskaper bruker jeg en gammel og flott mugge.

    SvarSlett
  2. Så smart, - og så stilig!! Har mange norgesglass stående fremme, men har aldri tenkt på denne funksjonen! Takk for tips:))

    SvarSlett
  3. Snill hilsen til din søt kjøkken Cathrin - ha det riktig fint.
    Jeg er til barnebarn noen dager.
    Ønsker deg masse glede med forberedelse til 17. mai... gleder meg å se bilder... og håper været blir fint.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Så skjønt både i Norgesglasset og på resten av kjøkkenet ditt!!!
    Tove :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!