mandag 15. juni 2015

Kjøkken blått!

Blått er kjøkkenfargen med stor K, og blåfargen ble opprinnelig brukt til å holde fluene unna der man tilberedte maten!
For meg er blått et must - ikke bare på kjøkkenet - og her i huset  males det med bred pensel! Dog ikke like sterkt som på dette kjøkkenet!
Men det enkle er ikke alltid det beste!
Her ser man et gammelt kjøkken der blåfargen har blitt brukt i koke- og spisesonen.
Og her er det lyst kjøkken, men med innslag av blått.
Her en mer moderne utgave med mørkeblått spisebord, og  innslag i hvitt og blått.
Selv foretrekker jeg nok mer og mer innslag av lyseblått på kjøkkenet!

Har du mye blått på kjøkkenet ditt?

4 kommentarer:

  1. Jeg hadde blå vegger på mitt kjøkken på 80-90 tallet. nå er det hvitgult. Litt som eggedosis. har masse blå detaljer da.
    klem

    SvarSlett
  2. Har ikke så mye blått på kjøkkenet nå, men var veldig glad i blått før, så en del "kjøkkentøy" har blå innslag. Husker at jeg alltid ble dratt mot blå-hvite ting, krukker osv før. Nå har vi så mye, at jeg kanskje ikke handler så mye til kjøkkenet lengre...
    Da vi bodde i leilighet la vi brystningspanel som ble malt i en helt nydelig blåveisblå farge. Dvs med en liten knekk av lilla. Er ikke sikker på om jeg har spart på fargekoden, skulle gjerne ha brukt den igjen. Over hadde vi en Laura Ashley-tapet. Kjøkkenet med spiseplass var ganske stort, så jeg savnet kjøkkenet da vi flyttet.

    SvarSlett
  3. Koselig med blått på kjøkkenet! :)

    SvarSlett
  4. Blåfargen på bilde nr.4 ovenfra, vet du hva den heter? Er på utkikk etter den.😃

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!