onsdag 2. mai 2018

Vår ute, ryddig og rent inne!

Jeg vet ikke om noen av dere rammes av det samme? Men med våren kommer lysten til å vaske og rydde i skap- og skuffer! 
Det henger nok igjen fra en 1960-talls barndom, da mødrene våre tok både vårvasken og julevasken meget alvorlig!
I dag vasker og rydder man ved behov, og jeg tar mer enn gjerne ryddejobben!
Organisering er mitt mellomnavn!
Jeg liker at det ser ryddig ut, og har ikke noe i mot tellekanter! 
Og jeg leter ofte etter tips til hvordan man kan få mest mulig orden i skapene! 
Som dette, hvor sett med sengetøyet legges inn i hvert sitt putevar. Se her
Og, jeg rydder ofte i klesskapet, og gir bort klær jeg ikke lenger bruker.
Det blir ofte en lettelse når skapene igjen lar seg lukke!
Farge på bakveggen i et skap kan gjøre det ekstra delikat!
Selv har jeg sydd gardiner i mange av vitrinedørene i huset, så man kan skjule rotet! Se her.
Har man et eget walk in closet, så gir åpne hyller best oversikt. 
Selv er jeg veldig glad i kurver, og bruker det mye til oppbevaring.
Og i kjøkkenskapene har jeg gamle Norgesglass til oppbevaring av tørrvarer!
Nei, nå må jeg ryddet litt mer, dere!

1 kommentar:

  1. Jeg har også sans for tellekanter, men med jevne mellomrom blir det likevel uorden både her og der. Men som med så mange andre blir jeg inspirert av våren, så i disse dager har gjenbruksstasjonen fått noen poser med klær og esker med saker og ting herfra. (",)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!