mandag 1. oktober 2018

Boble strikk ble gryte underlag!

I Kan du gjette hva dette skal bli? viste jeg frem strikketøyet mitt med store bobler, og lurte på om noen kunne gjette hva det skulle bli!
Og det var et par stykker, Amo og Ingunn, som gjettet riktig! Flere ble forvirret av at det var 3 deler.
Men nå som delene er tovet, er det lett å se hva det skulle bli: 3 gryteunderlag!
Jeg har laget 2 små og 1 litt større, så det skal holde til alle kjelene vi pleier å ha på middagsbordet!
Her er det en kaffekanne fra svenske Kockums som får prøve gryteunderlaget!
Etter toving ble de veldig tykke og gode!
Oppskriften Bubbling Hot finner du her. Jeg brukte Viking Hobbygarn farge 920 og pinner nr. 7.
Jeg tovet gryteunderlagene med Milo på finvask 40 grader med 1200 omdreininger på sentrifugen.
Gryteunderlagene kan bli fine julegaver,
så det spørs om jeg ikke strikker noen flere!

3 kommentarer:

  1. Fine gryteunderlag.
    Eg har laga eit slikt for mange år sidan, tenke stadig
    at eg skulle hatt fleire.
    Ha fin oktober !!

    SvarSlett
  2. Ahhh - det var dette :-))
    veldig fine gryteunderlag.
    God kveld for deg Cathrine.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Takk for link til oppskrift! Disse ble veldig fine, så nå har jeg veldig lyst til å prøve. Det skal strikkes diverse til julemarkedet også, så jeg får se hva jeg rekker. I dag har det vært riktig fint her med sol og vind, men i går kom Kong Vinter og hilste på. Snøen forsvant rimelig fort, heldigvis.

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!