torsdag 4. oktober 2018

Gjenbruk av gammelt sybord!

Det finnes fremdeles noen gamle, fine sybord bortgjemt på loft eller i kjellere, og mange blir solgt på loppemarkeder eller i gjenbruksbutikker.
Og er du så heldig å eie et slikt sybord kan det - med noen endringer - brukes til mange ting.
Som å lage en spesiell og annerledes baderomsvask! 
Understellet kan få ny plate, og bli til et hyggelig spisebord! 
Her er den gamle, nedfelte symaskinen fjernet, og sybordet har blitt til et sminkebord!
Og her har en vask i gammel stil fått fint understell!
Med ny plate blir symaskinbordet til et fint lampebord! 
Eller hva med en annerledes stol?
Jeg har falt for de mange baderomsvaskene laget av gamle sybord!
Men et gammelt sybord kan også gjenbrukes som sybord,
dersom man bytter ut den gamle symaskinen med en ny! Se hvordan det kan gjøres her.
Ønsker du å lage noe liknende?
Jeg fant flere gamle sybord som selges rimelig på Finn her!

Bilder: Pinterest.

2 kommentarer:

  1. Dette er minner fra min barndom. Begge foreldrene mine var skreddere, og mor sydde på ei lignende maskin på kjøkkenet hjemme. Etterhvert kom det motor på den. Mor sydde bukser, mens far sydde dresser og frakker på et skredderverksted i bygda. Jeg lærte nok litt av hvert av å se og hjelpe til med det mor holdt på med, men det ble ikke sydame av meg. Kanskje det var jobb, mens strikking og brodering var fritidssyssei?

    Artig gjensyn i alle fall!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Også minner fra min barndom når min bestefar ,som også var skredder ,lærte meg å sy dukkeklær på en singer trømaskin :-)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!