onsdag 7. november 2018

Et gjenbruks funn: Juleløper fra 1969 ser endelig dagens lys!

For noen år siden kom jeg over et halvferdig julebroderi i en gjenbruksbutikk i Danmark, som jeg satt meg som mål å fullføre!
Det var et morsomt broderi som var typisk fra den tiden!
Av bildet som fulgte med kan man se at det sto i Hendes Verden høsten 1969.
Og man kan jo bare spekulere på hvorfor det ikke ble fullført?
Men noen tanker gjør man seg jo!
Sommeren det ble kjøpt, sydde jeg ferdig den ene siden. Men så ble det liggende.
Inntil jeg nylig tok det frem igjen og satte meg som mål: - Det skal bli ferdig til jul!
Og da kommer det endelig på et julebord, nesten 50 år senere!
Jeg skulle selvsagt gjerne visst hvem som har sydd de første stingene! Broderiet ble kjøpt i en gjenbruksbutikk i Løkken på Nord-Jylland. 

4 kommentarer:

  1. Så artig juleløper.
    Betre seint enn aldri er eit godt ordtak, no kan du nyte den i jula.
    Morsom illustrasjon over kva som gjekk foran nissebrodering :)
    God helg frå Anne-Mari

    SvarSlett
  2. Deilig. Så fantastisk at du hadde funnet dette vakre broderiet. Og det er herlig at du har laget ferdig broderiet. Det er et vakkert mønster.
    Jeg liker veldig.
    Klem til deg.
    Viola

    SvarSlett
  3. For en fin historie om en juleløper, og så blir jeg så nysgjerrig på resten. Det er bare å dikte videre! Jeg tror vi broderer lite for tida, men du har jo vært flink.Det er liksom så lettvint med garn og pinner. Aner ikke hvor nærmeste broderiforretning er en gang.

    Riktig god lørdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Åhhhh..for et sjarmetende broderi..virkelig en skatt!! Det ble en fin fortelling og historie som godt kunne blitt en klassiker blant juleforyellingene. Jeg ser det for meg.. mysteriet med juleduken. Jeg broderer en del og skal ærlig innrømme at jeg ville blitt lykkelig om dette mønsteret var mulig å få tak i noe sted. Jeg elsker slike eldre broderier..og syns ikke disse man får kjøpt j dag har noen særlig sjarm. Lykke til med broderingen..og tenk om noen kjente igjen duken som ble levert inn på Jylland. Hilsen fiberchic.no

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!