torsdag 31. januar 2019

Drømmen om en gustaviansk lysekrone med blått glass!

I mange år har jeg hatt en drøm om at en gustaviansk lysekrone som denne skulle henge over spisebordet vårt!
Det blå glasset er så vakkert! 
Men slike lysekroner er sjeldne og dyre på auksjoner.
Og jeg er veldig glad i den gustavianske lysekronen vi har, og som passer perfekt til spisestuen vår!
Sammen med krystall lampettene er stilen komplett!
Men så kom jeg på at jeg kunne skape det blå innslaget, ved å bruke de blå lysmansjettene i glass som jeg har etter farmoren min!
Og det synes jeg ble veldig fint! 
Jeg har flere typer lysmansjetter i blått, så jeg har brukt både de med og de uten gullkant.
Slike lysmansjetter får du bl.a. kjøpt på Hadeland Glasverk.
Det gir et nydelig lys når lysekronen er tent! 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!