søndag 3. februar 2019

Lag et fint senge teppe!

Et fint sengeteppe er prikken over i'n på soverommet! Link.
Og her har jeg funnet frem en fin samling sengetepper som er heklet eller strikket. Link.
Under linkene finner du oppskriftene. Link.
Dette er et forholdsvis enkelt sengeteppe å hekle. Link.
Tuntre teppet er en gammel klassiker som jeg har skrevet om her.
Et sengeteppe er et stort prosjekt og tar lang tid. Men det var vanlig at et sengeteppe som ble gitt i  bryllupsgave, ble samheklet- eller strikket av flere.
Et sengeteppe trenger ikke være hvitt! Link
Men det er pent i hvitt også! Her et strikket sengeteppe med fletter. Link.
Mer fargerikt enn dette blir det vel ikke! Link.
Og dette i åttebladsroser falt jeg litt for! Link.
Og dette gir en smak av sommer! Link
Fint og farverikt blir det også med firkanter i forskjellige farger i filethekling. Link
Les også Pent på sengen! Der finner du flere oppskrifter!

2 kommentarer:

  1. Nydelige sengetepper - en vakkerere enn den andre. Glede å se, tusen takk Cathrine. Jeg liker fargerik men også tuntre teppe eller herlige struktur i første teppe med blå og hvit. God søndag ønsker deg Viola ... her til oss det snør, det snør: kanskje jeg kan med ski

    SvarSlett
  2. Ååå, så mange flotte sengetepper. Eg er litt kjedeleg der, har ikkje lagt så mykje arbeid i det. Har eit ferdigkjøpt.
    Takk for fine tips.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!