mandag 29. april 2019

Vårlig grønn Figgjo og Hadeland glass!

Her ser dere en herlig samling av mine seneste bruktkjøp!
Jeg fikk tak i 1 stor bolle og 4 suppetallerkener med nydelig lysegrønn kant, som liknet veldig den berømte Marie, men uten gulldekoren.
Og det viste seg å være samme modell, men med litt forskjellig dekor! 
Selve servisemodellen er fra 1952 og heter Jarlsberg. Det er formgitt av Ragnar Grimsrud, og ble produserte i årene 1952-60. 
Dekoren til både Marie og dette serviset er formgitt av Rolf Frøyland.
Dette glassfatet og skåler tror jeg er fra Hadeland Glasverk. Har du opplysninger om det, så legg gjerne igjen en kommentar.
Det har en nydelig grønnfarge og fin bladdekor. Kakefatet var 32 cm i diameter, så det rommer fint en stor bløtkake!
Jeg er veldig fornøyd med det siste bruktkjøpet mitt!

1 kommentar:

  1. Synes absolutt du skal være fornøyd. Veldig fint alt sammen. Tenk en fin 17.-maibløtkake på det lekre fatet! Koselig må det også være å servere suppe i de stilige tallerkenene. Jeg har forresten strikka Fana-luer etter oppskrifta di. De ble kjempefine.

    Fortsatt fin 1. mai fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!