mandag 22. juli 2019

Cathrines gjenbruks favoritter: M&E Second Hand på Ensjø i Oslo

For ikke så lenge siden måtte Maritabutikken ut av sine lokaler i Markveien på Grünerløkka. 
Og de har nå slått seg sammen med svenske Erikshjälpen, og åpnet en ny og stor felles bruktbutikk M&E Second Hand i midlertidige lokaler på Ensjø i Oslo!
M&E Second Hands lokaler er på over 2000 kvm. og har adresse Gladengveien 12, der det tidligere var en bilbutikk. 
"Bilbyen", som det en gang het, er i ferd med å bli til et nytt boligområde, og det var mange innom bruktbutikken da jeg besøkte den i sommer!
ME Second Hand skriver om seg selv: En annerledes og velassortert bruktbutikk. Her finner du store mengder varer i de aller fleste kategorier: Møbler, pyntegjenstander, kjøkkenutstyr, klær, sko, vesker, leker, malerier, bøker, elektriske apparater, lamper og utstyr for hobby/fritid. De har også en hyggelig kafé.
Og det var en stor og velassortert bruktbutikk! 
Jeg falt litt for disse to rokokko stoler med broderte trekke!
Denne er til å vri opp klesvasken med, og er en forløper til sentrifugen!
Og gamle vinballonger sto på rekke og rad!
Disse krukkene finner sikkert snart nye hjem!
I klesavdelingen var det mye fint!
I møbelavdelingen falt jeg for disse to retro nattbordene.
Og skulle far ønske å lære seg hekling i sommer, finner han læreboken her!
Disse var ferdig heklet!
Ta gjerne turen til M&E Second Hand på Ensjø! Du finner åpningstider her, og kan følge de på Facebook her

1 kommentar:

  1. Takk for tips, dette skal jeg huske ved en senere anledning :-) Moro med grytelappene, de heklet min mor ( eter hvert meg selv) en gang på slutten av 70 tallet. (riktignok ikke dette paret )

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!