onsdag 17. juli 2019

Det sitter i veggene: Min barndoms sommere ved Halden!

I noen år på 1970-tallet leide mine foreldre en liten husmannsplass utenfor Halden.
Det var en liten notis i Aftenposten undertegnet godseier Anker-Rasch på Rød Herregård, som var starten på det hele!
Først bodde vi i en liten stue som het Hafsrødkasa, som lå langs veien fra Hafsrød gård.
Det var ikke langt fra Hafsrødkasa til Store Ertevann, som vi kom til på en sti gjennom skogen.
Det gikk mange turer med 2 fulle biler mot Halden, for å møblere huset!
Etter en stund flyttet vi over til Ertehaugen - her fra et besøk i 1998!
Her feirer vi 17. mai på Ertehaugen i 1971!
Halden var (og er) en veldig hyggelig by, og det ble noen turer dit, samt over Svinesundbroen!
Men best av alt trivdes vi på Ertehaugen, der vi kunne løpe fritt rundt og utforske som vi ville!
Det var det mye spennende historier i veggene både på Hafsrødkasa og Ertehaugen, som jeg skal fortelle om i senere innlegg!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!