søndag 4. august 2019

Sommer strikk i pastell til baby!

I Masker med mening - mer strikk til Amanda prosjektet, viste jeg frem sokker, luer, bamse og mammakluter som jeg har strikket i blått tidligere i sommer.
Men nå har jeg strikket til Amanda prosjektet i sommerlige pastellfarger, og der i blant i rosa! 
Oppskriften til sommerlige babystrikk, er designet av Line Auren Fet
Luen er enkel å strikke, og har en artig "dusk"!
Sokkene har samme vrangbord som luen, der de rette maskene strikkes vridd.
Men jeg laget min egen vri, og fortsatte vrangborden på oversiden av sokkene. Det gjør at sokken vil sitte bedre rundt foten.
Størrelsen går fra prematur og opp til 3 måneder.
Sokkene til den rosa luen er ferdig strikket. Så nå mangler bare matchende mammakluter, og de er jeg i gang med nå!

Få oppskriften på sommerlig babylue- og sokker her!


2 kommentarer:

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!