fredag 9. august 2019

Norge i mitt hjerte! Mine beste ferieminner!

I løpet av de 10 årene jeg har blogget, har jeg vært på en del reiser, og fotografert mange fine steder. Her fra Lårdal i Telemark.
Og de aller vakreste stedene har jeg funnet i Norge!
"Norge - ditt nærmeste ferieland", heter det jo, og det er jeg hjertens enig i!  
Det blir vanskelig å velge fra alle de flotte stedene vi har besøkt, men Balestrand var virkelig Vestlandet med stor V!
Utne i Hardanger er også et flott sted, med Hardanger Folkemuseum!
Dette bildet ble tatt ved Vøringsfossen, der jeg fant "Porten til Hardanger"! 
I Stryn ble jeg bergtatt av det grønnblåe Lovatnet og fjellene som omkranset oss!
Helt i sør ligger Loshavn utenfor Farsund, der jeg tilbragte en barndoms sommer!
Gjensynet i fjor var en reise tilbake i tid!
I den vakre fjellheimen vår er jeg veldig glad i de gamle stølene og stølsdriften som fortsatt finnes!
Her fra Skjelbreia i Fåberg Vestfjell.
Dette er fra en tur til Nevelfjell med Rondane i det fjerne!
Maihaugen i Lillehammer kan jeg vandre i timesvis!
Men man trenger ikke dra så langt hjemme fra for å finne vakker natur!
Her fra Rausjø i Østmarka.
Hvis du vil se flere bilder fra våre turer i Norge, finner du det her:

Norge - ditt nærmeste ferieland!
* Nevlunghavn - Vestfolds perle!
* Balestrand - Sogn fra solsiden!
* Mølstertunet på Voss! 
* På sykkel langs Mjølkevegen i Valdres!
* Sommerbesøk på Valdres Folkemuseum!
* Vårt vakre vestland!
* Jentespranget! Voss
* Hardanger folkemuseum i Utne
* Hagebesøk på vakre Fredholm! Toten
* Dukkehjem på Toten
* Bjørnstjerne Bjørnson på Aulestad i Gausdal
* Sommerbesøk til Prøysen-land! Hedmark
* Hans Dahl - Balestands store sønn!
* Tur til Blaafarveværket!


2 kommentarer:

  1. Wonderful pictures! I also have lovely memories of Balestrand some years ago,
    xx

    SvarSlett
  2. Ich war erst einmal in Skandinavien- in Finnland. Es war wunderschön. Mir scheint die skandinavische Natur ist noch deutlich reiner, als hier die unsrige. Auch scheinen die Menschen dort, der Natur deutlich näher zu sein, als hier bei uns.
    Wir sollten uns ein Beispiel nehmen!!!

    Alles Liebe

    Heidi

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!