fredag 18. oktober 2019

Strikk en Hipsterlue til kalde dager!

Denne Hipsterluen i en fin høstfarge strikket jeg til sønnen min nylig!
Garnet har fargen 890 Rust melert, og er en blanding av alpakka, merinoull og litt nylon.
Den er strikket i Sterk fra Du Store Alpakka, som kommer i veldig  mange fine farger!
Garnet var fint å strikke med, og røytet ikke.
Toppen er felt etter et bestemt mønster, slik at det dannes 4 forskjellige "panel".
Oppskriften i både dame og herrestørrelse, finner du hos DROPS her.
Jeg kommer nok til å strikke flere av disse Hipsterluene!
Her holder luen sønnen min god og varm under tvillingenes fotballtrening, en kald og regntung kveld i oktober!

3 kommentarer:

  1. Ei flott lue som kommer godt ned over ørene, det er viktig. :-)

    SvarSlett
  2. Vakker lue har du strikket, Cathrine.
    Klem fra meg.

    SvarSlett
  3. Takk for tips om oppskrift til denne kjekke lua! Tror nok denne vil være "innafor" til mange karer. Jeg har allerede skrevet ut oppskrifta, og nå blir det nok noen luer til julemarkedet.

    Klem

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!