torsdag 12. mars 2020

Dåp eller navnefest: Oppskrifter til den store dagen!

Her har jeg samlet de aller fineste gratis oppskriftene til dåp- eller navnefesten!
Og det finnes mange fine, både heklede og strikkede, som vil bli et nydelig arvestykke til senere generasjoner! Denne finner du hos DROPS.
Denne fra Dale Garn er strikket, men med heklede detaljer, og fint, heklet vognteppe. 
Og fra Viking garn fant jeg denne kjolen med fine fletter!
Og et arvestykke til med fine fletter! Oppskriften finner du hos Sandnes Garn.
En heklet variant fra Järbo,
og en fra Sandnes Garn.
Viking Garn har oppskriften på skjønne Charlotte,
og Dale Garn har Evy med fint tilbehør! 
Hos Sandnes Garn finner du denne,
og disse skjønne skoene finner du hos Dale Garn!
Og til slutt en strikket og en heklet modell fra heftet "Dåp og høytid" hos Gjestal!

4 kommentarer:

  1. Så mange nydelige "dåpskjoler" med tilbehør! Jeg fikk låne dåpskjole av en venninne til våre jenter i sin tid, og det har ikke vært aktuelt å lage noe til barnebarna heller. Men det går jo an å drømme.......

    Riktig god torsdagskveld fra Ingunn

    SvarSlett
  2. Veldig søt... nydelige bilder, takk Cathrine.
    Jeg strikket mange kjoler for barnebarn... nå jeg syr :-)) ofte.
    Hilsener til deg.
    Våren er :-) Jeg ønsker for deg også.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  3. Veldig flotte dåpskjoler. Jeg sydde min første dåpskjole av en brudekjole. Den ble veldig fin og eieren fornøyd. Etter det har jeg sydd til barnebarn og venner, men da i engelsk blonde fra Stoff og stil.

    SvarSlett
  4. Nydelige dåpskjoler. Min mor sydde en nydelig blondekjole til min eldste datters dåp. Den er alle mine tre døpt i + hennes oldebarn. Koselig å ha i familien. Kona til et av mors barnebarn ønsket seg en heklet dåpskjole. Det var bare å spørre mor, så ordnet hun det også :) Fint å ha noen i familien som kan lage akkurat det man ønsker seg!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!