søndag 1. mars 2020

Nysne og Selbu vanter til mannen min!

I dag våknet vi opp til et fint, hvitt teppe rundt oss, og nysneen gjorde at fotograferingen av Selbuvantene til mannen min fikk en fin bakgrunn!
Og denne gangen fikk han oppgaven med å ta bilder tidlig en søndags morgen!
Og resultatet ble nok mer humoristisk enn det jeg hadde sett for meg! 
Selbuvantene hans heter "Vanter med rosett og granbar", og fikk ribbestrikket mansjett.
Oppskriften finner du i boken Selbuvotten av Terri Shea, og på hennes Ravelry side her(no/eng).
Vantene er strikket med Tynn Alpakka Ull fra Sandnes Garn, som består av en fin blanding med myk alpakka og varm ull.
Garnet skal være slitsterkt og ikke klø.
Jeg er blitt veldig glad i å strikke med KnitPro Symfoni-strikkepinner, og anbefaler å kjøpe 15 cm pinner til fingerene.
Det skal ikke stikkes under en stol at Selbuvanter er mer tidkrevende og utfordrende å strikke enn Selbuvotter, men øvelse gjør mester!
Og når den forsinkede fødselsdagsgaven høytidelig kunne overrekkkes en fornøyd ektemann, var alt strevet glemt!


5 kommentarer:

  1. Så fine selbu votter eller hansker vil jeg kalle det. Heldig mannen din. Husker jeg strikket selbuvotter til min mann, var skikkelig stolt for jeg plagdes med å få til tommelen. Et skrekkelig syn øtte meg i gangen noen dager senere, der lå vottene ihop krympet og ugjennkjennelig etter snømåking og snøfreskjøring. he he ler av det enda. Ha en flott dag.

    SvarSlett
    Svar
    1. Takk for det - jeg ble fornøyd med resultatet! Og jeg får passe på at han ikke bruker de til snømåking da! Regner nok med at dette blir mer stasvanter! 🤗

      Slett
  2. Oh no, not snow, it is too late for that, we want spring! :-)
    Beautiful gloves, I love the design. I have never tried to make them myself, may be one day .....
    xx

    SvarSlett
  3. Kjempefine vanter! Dette er til finbruk og ikke arbeidshansker. Mye arbeid på slike stasvanter, men absolutt verdt det når resultatet blir så bra, synes jeg. Du strikker veldig fint!


    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  4. Veldig herlige votter.
    Du strikket det veldig flott, Cathrine.
    Klem fra meg.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!