lørdag 18. april 2020

DIY: Gode ideer og fine hjelpemidler til syrommet!

Her har jeg samlet noen gode ideer og hjelpemidler syrommet! Som denne matten med lommer,
som også kan brukes som trekk til symaskinen! Du finner gratis mønster hos Lillyella her.
Et antiskli underlag til symaskingfoten ser du hvordan du lager her
Og en praktisk samler til sysakene, til å henge over armlenet på godstolen, finner du gratis mønster til her.
Når sitter ved symaskinen er det praktisk med et sted å sette knappenålene! Se hvordan du lager denne søte nåleputen hos Shappy Roses Cottage.
Dette er en nålepute med plass til annet utstyr, som saks, målebånd, tråd, m.m.
Den er fra Bijou Lovely, som har orden i sysakene!
Orden i sytrådene får du også med en trådtavle som denne!
Og her ser du et par smarte måter å samle trådsnellene sammen med undertrådene!
Et ørlite syskrin kan du lage av et brillehus! Se hvordan hos Jemima Schlee.
Mens en kjedelig koffert kan gjøres om til en hyggelig og praktisk hobbykoffert! Se her.
Det er også veldig praktisk å ha litt syutstyr på strykebrettet! Se hvordan du lager denne praktiske holderen her.
Til slutt tar jeg med denne lille boksen som du kan ha forskjellige ting i! Mønsteret fra Lilyyella.

6 kommentarer:

  1. En fin samling med gode ideer. Jeg satte også opp symaskinen min og syr små vesker og fremdeles masker for munnen og nesen. Hilsen til deg Cathrine.
    Ha en fin helg. Viola

    SvarSlett
  2. Her fant du mye smart! Likte spesielt godt underlaget til symaskinfoten. Lar seg også bruke til pedalen på et keyboard, om man lager det litt lengre. - Også den lille nåleputen som kan festes til symaskinen er praktisk. Det er jo ofte dårlig plass, og ting kan lett skli ned.
    Ha en fin helg! Klem, Sylke

    SvarSlett
  3. original and genial organizer! Bravo and suuuper

    SvarSlett
  4. Helt nydelige syrom, tenker med gru på mitt... hvor lodotter og tråd lever sitt eget liv i krokene. Men får en egentlig sydd så mye med å ha det så ryddig? Ha en flott dag.

    SvarSlett
  5. Så skjønn og fin en blogg du har :) denne vil jeg følge - du lager sååå mye fint altså, nå fikk jeg lyst til å sy, virkelig! Tusen takk for kjekk inspirasjon :) fin dag ønskes deg

    SvarSlett
  6. Så mange gode ideer på en gang!Du er jammen flink til å finne dem! Jeg syr så lite, men kanskje det hadde blitt mer om jeg hadde en ryddigere plass å holde på?

    God helg fra Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!