fredag 23. april 2021

Gode ideer til hvordan du oppbevarer garnet ditt!

De fleste av oss som strikker og hekler, har et overskudd av garn! Og både restegarn og garn innkjøpt til nye strikkeprosjekter tar plass.
Så her har jeg samlet noen ideer til hvordan du kan oppbevare garnet ditt på best mulig måte! 
Gjerne slik at garnet synes. 
Det skaper en bedre oversikt, slik at man husker det man har. For hvem har ikke "glemt" garnet man hadde innerst i en krok, for så å kjøpe det på nytt til neste strikkeprosjekt? 
Det unngår man dersom man har har en mer åpnen løsning. Se hvordan du lager hyller til garnet ditt av trekasser her.
Garnet må også gis en trygg oppbevaring inntil det tas i bruk: Det bør holdes borte fra fukt og støv. 
Her har en gammel 1960-talls koffert blitt til fin oppbevaring for garnet! 
Og et skap med glassdører blir brukt til hoppyskap. Glassdører gir en fin oversikt over innholdet.
Det gjør også en kommode. 
I et klesskap kan hengende hyller være fint til garn.
Her brukes garnet mer som et interiørelement.
Selv er jeg veldig glad i sponkurver, og har garnet mitt i forskjellige kurver. I tillegg har jeg kjøpt pappesker med lokk, som jeg har i et skap. 
Men jeg savner bedre oversikt, så jeg vurdere å bytte ut pappesker med gjennomsiktige esker
Så det vil nok bli enda mer orden i mitt eget garnet også etter hvert! 
 
Foto: Pinterest.

 

3 kommentarer:

  1. I find always difficult to find the right storage in my room
    But I use now boxes that you can see through soi know what I have in stock.
    Soon I will have small suitcases to store my felted wool.
    Thank you for the inspiration!

    SvarSlett
  2. Jeg har garnet mitt i gjennomsiktige plastkasser. Det fungerer bra for meg, men det hender jeg må sjekke innholdet noen ganger likevel. Har kanskje for mye?

    Ønsker deg ei fin uke!

    SvarSlett
  3. Jeg bruker også klare bokser ... det er praktisk å finne garnet.
    Vi hadde frost om natten, og tulipanene ventet på å blomstre. Ha en fin uke. Beste hilsener. Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!