søndag 5. mars 2023

Varme Marius votter til påskeferien!

Marius-mønsteret er en evig klassiker, og ikke minst i fargene rødt, hvitt og blått!
Disse Marius vottene strikket jeg til meg selv i fjor vinter, og de ble til etter eget hode! 
Og de ble laget til Marius luen som jeg strikket til meg selv året før, og av rester av Smart-garn
Gjennom årene har jeg strikket mange Marius-plagg, så disse fargene har jeg mange rester av! Se Hundegenser i Marius-mønster til Ada!
På vottene valgte jeg å sentrere Marius-mønstret, slik at det ble likt på begge sider.
Tommelen strikket jeg etter metoden du finner her, hvor masker til tommel strikkes over på en tråd.
Fellingen synes jeg blir penest når det felles i hver side. Se her. Bare pass på å stramme godt mellom pinnene når du feller.
Luen er strikket med rund topp. Se hvordan du strikke lue her.
Så nå er jeg klar for fine vinterdager, og påsken, som ikke er så veldig langt unna!

3 kommentarer:

  1. Fint sett! Jeg blir aldri lei av Mariusmønsteret, og lue og votter er alltid populært.

    Klem Ingunn

    SvarSlett
  2. Jo mariusmønsteret blir aldri umoderne, vakre votter.

    SvarSlett
  3. Fine strikkevotter! Hjemmestrikkede votter i fargerike mønstre er fine både til å holde kulden ute og til å varme seg på. Gratulerer med kvinnedagen i dag! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!