søndag 26. februar 2023

Strikke eller hekle en tehette som holder tekannen varm! Få gratis mønster her!

En tehette er et must i England og andre tedrikkende land, og kunsten er å lage en tehette som virkelig pynter opp på kjøkkenbordet ditt! Se denne oppskriften her.
På engelsk heter det teacosy, og denne tehetten er en gammel klassiker! Se hvordan du strikker en Vintage Style Teacosy her.
Her er en lik tehette som strikkes i ruter. Mønsteret kommer frem ved at man strammer trådene på baksiden. Se oppskrift på Flott tehette i garnrester her.
Vil du hekle en tehette, er denne en enkel og veldig søt utgave! Se oppskrift her.
Tehetten i strukturmønster er strikket på tykke pinner. Se oppskrift her.
Heklede bestemorsruter er veldig fine å bruke til en tehette! Se hvordan her.
Denne Granny Tea Cozy er også fin å hekle av restegarn! 
Irsk tehette strikkes i vrangbordstrikk, og sitter godt om kannen. Se oppskrift her.
Denne tehetten er heklet i zik-zak mønster. Se oppskrift her.
Et søtt broderi pynter opp denne tehetten fra Church Mouse Yarns!


2 kommentarer:

  1. Kjære Catherine, min favoritt er #1. Og jeg har lenge tenkt på at jeg skulle lage en tehette :-)
    Mange hilsener til deg. Det snødde igjen her... men våren kommer snart.
    Jeg ønsker deg en god uke. Viola

    SvarSlett
  2. Jeg var innom her for vel ei uke siden, men da falt øynene mine på kosebamsene dine, og jeg skrev ut oppskrifta og satte i gang sporenstreks. Tusen takk for et grundig og godt arbeid. Resultatet kan du se på bloggen min nå.

    Riktig god helg!

    Klem Ingunn

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!