mandag 20. juni 2016

Sommer strikk med pasteller!

Når sommervarmen satte inn for alvor i slutten av mai, tok jeg frem garn i fine pastellfarger, og startet på et par nye sommerprosjekter!
Mindre ting som man kan strikke mens man nyter varme sommerkvelder uten lampelys!
Garnet jeg tok frem var Arwetta ekstra fin merino ull fra Filcolana, som jeg har kjøpt i Danmark! 
Det er tynt og mykt, og er nydelig å ha rett mot huden! Jeg har tidligere strikket meg en hals i Arwetta - se her!
Og det første jeg strikket denne gangen, var alpeluen i lysegrønt, som dere skimter til venstre her. Den er et nytt egen design-prosjekt!
Alpeluen skal dere får se nærmere på litt senere. Men først vil jeg vise frem et strikkeprosjekt i bølgemønster!
Eller havskum, som det også kalles!
Hva det skal bli, vil jeg røpe senere i sommer!
Men jeg synes det blir sommerfriskt og fint, og gleder meg til det blir ferdig!
Havskum- eller bølgemønsteret finner du oppskriften til her!
Arwettta ekstra fin merino, eller Anina som det kalles nå, får du kjøpt her.
Hva er ditt sommerprosjekt(er) i år?

4 kommentarer:

  1. Dette var nydelig sommer-strikk! Babyteppe? Du tenger ikke svare. Akkurat nå strikker jeg Selbu-votter og ankelsokker. Ikke så sommerlig kanskje, men driver med ett- og to-nøste-prosjekter. Hvor kommer alt garnet fra? Har et betydelig lager, skjønner du.

    Lykke til med strikkinga! Og god sommer!

    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  2. herlig garn,og herlige farger som bare må nytes :-) Ha en flott strikkekveld.

    SvarSlett
  3. Tandre fine farger :) Jeg har strikket noen tepper i havskummønster til Amandaprosjektet. Det jeg sliter med er at jeg mister bølgeeffekten øverst når jeg feller av, på tross av at jeg er påpasselig med å felle av løst. Får se hvordan du får det til, om du har noen tips etterhvert.

    SvarSlett
  4. Elsker å strikke havskum, som jeg kaller det.
    Har strikket flere babytepper og større tepper i slikt mønster. Er så moro med stripene.

    Sist strikket jeg også ett skjerf, og det ble så fint.

    Tro om du strikker ett baby teppe?

    Nyyyydelige farger :)

    god sommer !!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!