tirsdag 3. mars 2009

Blått og hvitt er min absolutte favoritt!

Er det noe jeg aldri blir helt lei, så er det blått og hvitt porselen! Jeg har samlet på det så lenge jeg kan huske, og du finner det i nesten ethvert hjørne av huset! Jeg vet ikke hva det kommer av, men må jeg velge farger, blir det blått og hvitt! Koboltblått glass, stråmønstret porselen, rutete stoffer, og gammelt engelsk porselen i skjønn forening!

Bilde fra LandRomAntikk



Mitt eget blå og hvite damesoverom har jeg vist frem tidligere, men her er et jeg fant på GoodHousekeeping, og som jeg syntes var utrolig flott! De 3 vinduene slipper inn masse flott lys, og sengen med den spesielle sengegavelen, var morsom og annerledes. Mørke gulv til et lyst interiør et utrolig flott, og her er det også filleryer på gulvet - så de er nok ikke kun et skandinavisk fenomen!

Dette bildet er fra Cheneys Blue & White China i Woodstock, Oxfordshire i England, og hadde vært en ren drøm å reise til! Men heldigvis så begynner loppemarkedsesongen snart, og funnene vil sikkert stå i kø! Dersom du ikke orker å vente, så er det brukt- og antikvitetsmesse i Parkhallen i Arvika i helgen som kommer, og dit bør du du ta deg en tur hvis du har mulighet! Som kjent ligger de svenske prisene langt under de norske, også på brukt, og på vei hjem kan man jo dessuten ta med seg ett og annet godt til fryseren!

2 kommentarer:

  1. Nydelige bilder du viser :)
    Ha en fin dag.
    Klem,Kari

    SvarSlett
  2. Blått og hvitt er nydelig. Selv tok jeg helt av på hytta med det, så nå er jeg blitt litt lei. Men noe blått blir det fremdeles der.

    Fin blogg du har! :-)
    Konkurranse inne hos meg hvis du er glad i te! ;-)

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!