søndag 15. mars 2009

Orden i sysakene!

I uken som gikk fikk jeg satt opp en ny hylle på syrommet, og jeg er så fornøyd med resultatet! Det begynte for en stund siden, med at jeg så et eksempel på hvordan gamle Norgesglass kunne pyntes opp med dekor av stoff på lokket, og deretter brukes til knapper, trådsneller, blonder og andre sysaker.







Så da var egget lagt, og jeg tok en tur innom Fretex å skaffe meg noen nye Norgesglass! For siden bærsyltingen min tok slutt for flere år siden, var det nemlig nesten tomt for Norgesglass her i huset!

Så var det bare å finne frem blonder, stoff-rester, vatt og lim, og lokke frem kreativiteten og sette i gang! Resultatet ble skikkelig orden i sysakene (som det tok en halv dag å sortere...), og nå er knapper, trådsneller, blonder og annet plassert i Norgesglass med pen dekor på! Og sortert etter farger, selvsagt! I ryddeprosessen kom jeg også over noen gamle tretrådsneller etter min svigermor, og de ble hyggelig pynt på hyllen!

Men én god idé kommer sjelden alene, synes jeg, og siden jeg var så godt i gang med litt fornyelse, fikk jeg også realisert planene om å henge opp en ny hylle over sybordet!

Valget falt på IKEAs hylle Ekby Hensvik og matchende hylleknekter! Mellom knektene festet jeg et bånd til å feste bilder m.m. på. Sybordet fikk samtidig nytt utseende ved at en lys voksduk ble stiftet fast. Til oppbevaring av stoffer, bøker og hobbysaker, har jeg valgt vegghylle med dører og kommode i serien Hensvik fra IKEA.

Så nå er det bare å sette i gang og sy, nå som jeg lett kan finne igjen ting og tang, og ha oversikt over alle sysakene mine! Hyggelig synes jeg det ble det også!

2 kommentarer:

  1. Så fint det ble! Blir også mye lettere å jobbe når alt er oversiktlig og fint :0) Lurer på hva våre bestemødre og oldemødre hadde sagt om de hadde visst alt det vi bruker syltetøyglassene deres til i dag, hi hi :0) Men Norgesglassene er fine de, og jammen har de mange bruksområder også :0)
    Ha en fortsatt fin søndag!!

    SvarSlett
  2. Wow,for et syrom...Ingen sak å finne frem hos deg ser jeg...Gjenbruk er tingen:O)Go`søndag til deg fra Maliva

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!