tirsdag 7. april 2009

Gustavianske barnedrømmer!

Jeg ante ikke at det fantes gustavianske møbler for barn, men det gjør det faktisk! Små, skjønne modeller, i alt fra sprinkelseng, høy barnestol, bord, stoler, pulter, kommoder og skap! Modellene er like forseggjorte, og det er jo nesten så man ønsker seg små barn igjen!
Disse møblene fant jeg hos svenske Pauline von Gaffke. Det sto en artikkel om henne i Aftenposten i 2007. Møblene selges hos Trier bak Slottet i Oslo.


Ellers så er jeg personlig for litt rimeligere løsninger, og synes jeg Ikea har en fin, høy barnestol, Ingolf, som er i samme stil. I serien Leksvik finnes det også barnebord- og stol i antikkbeis, som egner seg veldig godt til å male, slik at det kan bli temmelig likt. De har også en hvit utgave, men den er litt annerledes.

Selv har jeg malt og dekorert 3 bord- og stoler til barnebarna, men det skal jeg komme tilbake til senere! Her er en liten smaksprøve!



5 kommentarer:

  1. Den stolen ble virkelig fin..Takk for tipset;-))
    Ha en fin påskedag!

    SvarSlett
  2. Helt nydelige møbler, men jeg holder meg til Ikea jeg og ;)

    ha en god påske :)
    Klem,Kari

    SvarSlett
  3. For ein nydeleg blogg dette var!
    God påske til deg,eg kjem nok snart på besøk igjen!

    SvarSlett
  4. Stolen til Lukas har du fått til på et romantisk og usminket vis. Veldig flott, Cathrine. Jeg har sett på den lenge, og tenker at han som skal sitte i den stolen, må jo være farmors prins (O: Ha en fin påskehelg.

    SvarSlett
  5. Hei. Nå får vi se om kommentaren blir lagret!
    Flott blogg du har fått deg!
    Jorunn, Trådsnella

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!