onsdag 1. april 2009

På jakt etter blonder og andre loppisfunn!

Sist helg gikk startskuddet for vårens loppemarkeder, og det var flere enn meg som sto klar da snoren ble klippet! Sant og si så var det et sant mareritt for min bedre halvdel, som var mer eller mindre frivillig sjårfør og bærer! Men, da jeg kunne vise til det ene funnet etter det andre, ble jobben litt lettere, tror jeg, og sånn i ettertidens lys ser jo alt sååå mye lettere ut!

Ett av de første funnene var denne søte barnetrillebåren i metall fra rundt 1960, som ble veldig hyggelig med noen avskårne påskeliljer i! Så kanskje blir den pynt på terrassen sommerstid, med noen blomster oppi? Ellers så ser jeg veldig tydelig for meg at 2 stk. guttebarnebarn på magiske 3 år, vil rase rundt med denne sommerstid, og kanskje laste opp det vi har av grus på gårdsplassen!

Men tilbake til blonder og andre tekstiler, så var jeg veldig heldig og kom over 2 heklede duker. En av dem var en løper med rød kant (1930?), og den andre var en kvadratisk duk, i det jeg har sett blir kalt svensk mønster (lik duken på bildet). Den var i perfekt stand, så der gjorde jeg et godt kjøp! Ellers fant jeg en liten linduk og en linserviett, samt noe porselen, som jeg kommer tilbake til senere!

1 kommentar:

  1. Herlig trillebår (O: Jeg har og mye greier som jeg har blomster i om sommeren. Trivelig, synes jeg.Morsomt å se at du også er en *loppis-fan* Jeg elsker loppis, og finner som oftest også mange skatter. Har vi likt servise? Mitt henter Romantikkens Blå Blomster. Fra Firekløveren. Ja, jeg så bollen på bordet(O: Det var veldig koselig, Cathrine. Ha en fortreffelig helg, alle samen. Klem og kos (O:

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!