mandag 13. desember 2010

Cathrines Julekalender 2010 - luke 13!

I dag har mange vært tidlig oppe, tenker jeg, og sett de små gå i Santa Lucia tog, med lys i hånden, glitter i håret og funklende barneøyne! Og mange har bakt lussekatter, som vil gå ned på høykant!

"Lucia morgon" av Carl Larsson!

"Mørkt senker natten seg, i stall og stuer. Solen har gått sin vei, skyggene truer. Inn i vårt mørke hus, stiger med tente lys. Santa Lucia! Santa Lucia!"

Berit spurte meg for noen dager siden, om jeg hadde noe gammel julepynt, som jeg tok frem hvert år, og selv har hun en flettet julekurv som hennes mor laget i 1955! Ja, jeg har en klokkestreng i strie og filt med en liten bjelle som lager en fin lyd! Den laget min mor omkring 1960, og den MÅ jeg ta frem hver jul! Har DU noe julepynt som betyr ekstra mye for deg?
Klikk på dagens luke og nyt det du finner der! Og ikke glem å legge igjen kommentar! Her er en liten gave til barna! En varm og hygggelig Lucia ønskes dere alle sammen!

27 kommentarer:

  1. Noe så vakkert! Så sart og fint og samtidig så kraftfullt! Luciasangen på italiensk er noe av det flotteste som finnes. Og denne her med de vakreste Carl Larsson-bildene fikk jeg skikkelig gåsehud av. Må nok høre på den flere ganger i løpet av dagen. I dag skal jeg kose meg med å pakke inn julegaver, og så har jeg litt annet småpjus som også skal gjøres. Det er viktig at ikke dagene blir bare et kav, og at en glemmer å kose seg.
    Ha en fin 13. desember Cathrine.

    Hilsen Berit

    SvarSlett
  2. 2 lodd. Må skynde meg inn og kikke på videoen en gang til!

    SvarSlett
  3. Ønsker deg ein fin Lucia dag!

    (2lodd;)

    Likte videoen;)

    Klem fra Mira.

    SvarSlett
  4. Vår julekalender i strie pålimt nisser må frem hver jul. Den laget mamma til storebroren min en gang på 60-tallet. Nå mangler det noen filtøyne og tall, men det er vel bare sjarmerende..

    SvarSlett
  5. Så vakkert! En perfekt start på dagen sammen med morgenkaffen! Alltid koselig å titte inn i julekalenderen hos deg.
    Han en fin dag.
    (2 lodd)

    SvarSlett
  6. Ehh..
    Ha en fin dag!
    skulle det være...

    SvarSlett
  7. Vakker vakker julestemning, både musikk og bilder!

    2 lodder idag også :)

    Nyt dagen..

    Klem

    SvarSlett
  8. Så vakkert!
    Ekstraluken kan være en fin gave i julekalenderen til neste år.

    Ett lodd på meg!
    Ha en fin dag!


    Kari :-)

    SvarSlett
  9. Vilken fin video. Jag har inget gammalt här eftersom min mor lever än. Annars finns det en sak som jag gärna vill ha den dagen hon inte finns mer. Det är en gammal gubbe som hon fick av en person när jag var riktigt liten.

    Ja, jag hade gärna flyttat till det huset också, men det är väl långt härifrån. Blir svårt med jobb och annat, haha. Tycker det är tillräckligt långt till barn och barnbarn härifrån Småland.

    Ha en bra luciadag.
    Kram Elzie

    SvarSlett
  10. Tittar in här för första gången! Har inte hittat hit tidgare :-)

    Har länkat hit från min blogg också = 2 lotter!

    Kram från ett kallt (-25 grader) Dorotea!

    SvarSlett
  11. Så koselig luke i adventskalenderen på Luciadagen :)
    Ett lodd i dag også, takk!

    SvarSlett
  12. Hallo Cathrine!
    I 'm happy to let you know I made a post where you can recognize your "chrochet" taken from one of your free patterns.
    Thank you very much
    Ciao
    Monica

    SvarSlett
  13. Å så fin den var på italiensk!! Den må høres flere ganger.
    Nå står deigen på benken og det blir lussekatter når de kommer fra skolen.
    Men det lukter allerede godt her hjemme, 2 nystekte sirupskaker står til avkjøling på benken.

    Nå går dagene fort synes jeg...
    1 lodd i dag også.
    Men ha en fortsatt fin Luciadag.
    Klem Berit

    SvarSlett
  14. 2 lodd. Herlige bilder av Carl Larsson!

    Ha en riktig fin 13 Desember.
    Klem

    SvarSlett
  15. Så fint å høre sangen på italiensk! Lys og lett innspilling, og hun har en klar og fin stemme. (2 lodd)

    Ha en fin dag! Klem

    SvarSlett
  16. Fin sang, men jeg måtte innom det svenske luciatoget også.
    I kveld blir det lussekatter her hjemme, selv om ungene er store nå.

    SvarSlett
  17. Glemte visst å skrive 2 lodd.

    SvarSlett
  18. Så flott med Luciasangen til Carl Larsson bildene! Jeg pleier alltid å se på Lucia på svensk TV klokka sju om morgenen, men forsov meg til det idag. Så da var det fint å få denne Luciahilsenen! Det er alltid spennende å se hva du har funnet på :) Kos deg på Luciadagen! 2 lodd i dag og.

    SvarSlett
  19. Nydelig!
    Larson er da virkelig helt midt i blinken til en julekalender.:)
    Joda har noe her som må frem. Noe barna har laget og noe arvet fra mormor. Blir ikke jul uten.:)
    Line-Cathrin

    SvarSlett
  20. Vakker sang!
    2 lodd til meg i dag også:)

    SvarSlett
  21. Så flott med luciasang og Carl Larsson bilder,passer ypperlig til julekalenderen.

    Klem T

    SvarSlett
  22. Hei. Jeg tar 1 lodd!
    Hilsen Marie Elise
    hvitlykke@gmail.com

    SvarSlett
  23. Herlig!!!!! Kos deg:-) Klem Ruth

    SvarSlett
  24. Nydelig julestemning.
    Trekker to lodd idag også.
    Ønsker deg en fin mandagskveld.
    Klem Mio

    SvarSlett
  25. Heisann!
    Det var en veldig fin luke du hadde ordnet i dag!Jeg syns Carl Larssons bilder er utrolig nydleige, og så fint med sangen:)
    Min svigerfar har bursdag i dag, så den har blitt feiret med marsipankake:)
    Ha en god dag i morgen, hilsen Ellen:)
    (2 lodd)

    SvarSlett
  26. oppdaget denne kalenderen i dag. Må nok lese litt mer på den en dag. Mye fint her. Både håndarbeider og baking.
    Velkommen til min julekalender med engler.
    Ha en god dag :)

    SvarSlett
  27. What a sweet gift made from your mother from long ago. I loved the version of Santa Lucia you shared, along with the beautiful images that went with it.
    Thank you so much for sharing.
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!