lørdag 7. mai 2011

I en mugge fra IKEA...


...står en bukett hvitveis og gjør seg til!
De strekker seg mot solen,
og lengter tilbake til skogens bunn!

For det føles nesten som en liten forbrytelse å ta disse vakre "Skogens Hvite Dronning" inn i varmen, hvor de har utspilt sin rolle i løpet av et par dager! Men samtidig er de jo så skjønne, den korte tiden det varer!
Og når jeg nå endelig kunne bevege meg litt utendørs igjen (etter 1 stk. kortisonsprøyte mot pollenallergi), måtte jeg bare ta et dypdykk i skogens bunn, for å få med meg hjem noen buketter hvitveis!Og de står nå vakkert plassert i en lyseblå mugge fra IKEA, som jeg var så heldig å komme over forrige uke!

Tusen takk for alle hyggelig kommentarer til innlegget om at jeg er "solgt" til Familien - det skal blir veldig moro å se Fana-jakken min og oppskiften på trykk! Og kanskje noen av dere vil strikke dere maken?

Ha en riktig god helg alle sammen!

13 kommentarer:

  1. Lovely your works..

    Greetings.
    From Saga, Japan.
    ruma

    SvarSlett
  2. Du har en veldig fin blogg :) Gratulerer med oppskriften til Familien! Jeg abbonnerer på bladet, så jeg ser den vel til høsten!

    SvarSlett
  3. Vakker!
    Elsker hvitveis!
    Så morsomt med oppskrifen din, gratulerer!
    Ha ei flott helg!
    Klem : )

    SvarSlett
  4. Znam bardzo dobrze ten dzbanek, w polskiej Ikea też można go znaleźć, jest śliczny !!! udanego weekendu, ewa

    SvarSlett
  5. Hei Cathrine! Nydelig vårbukett, og muggen passet perfekt i denne sammenhengen. Så artig opplevelse du har hatt med kofta di. Har abbonert på Familien i mange år, så dette skal jeg få med meg.

    SvarSlett
  6. Hvitveis er bare så søte at vi må også kunne nyte dem inne, vi pollen-allergikere... Du må tipse oss om hvilket nummer av "Familien" Fanajakken m/oppskrift kommer. Ser frem til å se den på trykk, for den ser virkelig fin ut og jeg har lyst å strikke meg en tilsvarende. Ha en fin helg!

    SvarSlett
  7. Ja, hvitveis er nydelig. De passet perfekt i den lyseblå vasen. Jeg har en "maken" kjøpt på"Det blå hjørnet" i Porsgrunn for noen år siden. Ellers er det en flott tid vi er inne i. Det spirer og gror over alt, og i dag var det på tide for meg å klippe plenen. Det luktet deilig etterpå.
    God helg til deg.
    Klem fra Berit

    SvarSlett
  8. Akkurat den kjøpte jeg på IKEA for noen dager siden, og dagen etter fylte vi den opp med hvitveis!! Så herlig å finne sånne ting på IKEA!!!

    SvarSlett
  9. Akkurat sånn tenker jeg også, får litt dårlig samvittighet. Men jeg har jo ikke utsikt til den blomstrende skogbunnen og da er jeg så frekk og egoistisk og plukker med meg en bukett hjem. Blir så koselig i vinduskarmen på kjøkkenet. Gratulerer så mye med Familien-salg og fortsatt god helg!

    SvarSlett
  10. Go søndag : )
    Serviset mitt er "Herregård" fra Firkløveren. Min mor samlet det til meg for noen år siden : ) Så nei, det er ikke fra Ikea : )
    Ha en fin dag
    klem Tove

    SvarSlett
  11. De hvite dronningene er så utrolig vakre og det er viktig å nyte de mens de er her.

    Så kjekt å høre om at du er solgt. Jeg kjøper ofte Familien, så her skal jeg følge med.

    Klem

    SvarSlett
  12. Your work is embraced in your gentleness.

    Thank you for your visit.

    Greetings.
    From Saga, Japan.
    ruma

    SvarSlett
  13. Nydelige hvitveiser..
    Og så morsomt at jakka di kommer i Familien!! Det må jo bare være så gøy for deg!! Liker håndarbeidssidene i Familien veldig godt så jeg kjøper det ganske ofte, men si gjerne i fra når det kommer for denne flotte oppskriften vil jeg få med meg ja!
    klem fra Laila

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!