lørdag 10. desember 2011

Cathrines Julekalender 2011 - luke 4!

Velkommen, kjære du, til Cathrines Julekalender 2011! I dag er jeg klar for å åpne luke nr. 4, og det blir også litt ny juleinspirasjon her på bloggen min!
I går fikk jeg hengt opp julegardinene på kjøkkenet! De ble sydd i fjor, og det kan du lese om her.
I dag har dukken Kari fått fri for å handle inn litt julegaver, som hun skal sende hjem til sine, med en julehilsen her fra lavlandet!
Det er særlig barna og den gamle husfrua, som hun ønsker å sende julegaver til. Og kanskje til fjøsnissen...
Dette blir en travel helg, med julekonsterter og besøk av barnebarn, før den store bakedagen til mandag! Men da får jeg i år god hjelp av Kari, så det vil nok bli lett å få pepperkakene i boks!
Og så er tiden kommet til å åpne luke nr. 4 i Cathrines Julekalender! Klikke på luken, så ser du hva du kan vinne:
Du deltar i trekningen om kalendergaven, ved å legge igjen kommentar under innlegget her!

Reglene er:
1 kommentar = 1 lodd , 1 kommentar + link til Cathrines Julekalender = 2 lodd. Bruk bildet her og linken her. Har du ikke egen blogg, så husk å legge igjen e-post adr. din. Du finner liste over alle dem som bidrar med gaver til julekalenderen min her!

Du kan delta i konkurransen om kalendergaven i luke nr. 4 frem til jeg publiserer luke nr. 5! Men nå kan du ikke lenger delta i konkurransen om premien i luke nr. 3! NB! Konkurransen om denne luken er nå avsluttet!

Med ønske om en nydelig førjulsdag til dere alle!

26 kommentarer:

  1. Hei! Kommer så i julestemning hver gang jeg tittet innom din blogg. Jeg har linket til julekalenderen på min blogg.

    SvarSlett
  2. Du er heldig med den kjøkkenpiken din, og jeg ønsker deg og henne en god dag med innkjøp av gaver og andre gjøremål!
    Klem fra meg;)

    SvarSlett
  3. 2 lodd igjen!
    Så koselig på kjøkkenet ditt nå. Ha en fortsatt fin helg.

    SvarSlett
  4. Så koselig julepyntet på kjøkkenet ditt! Og jeg håper virkelig på vinnerlykke, den boken ønsker jeg meg!
    2 lodd.
    Ha en fin helg!

    SvarSlett
  5. Hallo Cathrine,
    you´re Blog is wonderful. I´m sad that I can´t understand your language but I´m still watching your lovely pictures. I wish you a merry xmas. Christina from Germany

    SvarSlett
  6. Kjempefine julegardiner du har sydd deg ja! Men kappa ser ny ut i år?? Eller er det jeg som ser så skjevt på innlegget fra i fjor??
    Kunne godt tenkt meg sånne gardiner selv jeg! Kanskje jeg bør sjekke over jul om det er noe på salgt som jeg kan "fikse" litt på selv.. :)

    Jeg vil gjerne være med i trekningen av kalenderluka di :)

    SvarSlett
  7. Jeg er gjerne med, og linker fra før :D

    Klem Karianne

    SvarSlett
  8. Kjempekoselig kjøkken! Jeg er med denne gangen også, 2 lodd! Ha en god adventshelg!

    SvarSlett
  9. Klart jeg vil delta i den flotte julekalenderen din. Skikkelig julestemning der. Ha en flott adventslørdag. Har linket til julekalenderen din inne hos meg. Klem fra Eva :-)

    SvarSlett
  10. Jeg er med denne gangen også med 2 lodd :)

    SvarSlett
  11. Hei Cathrine! Vil gjerne være med i trekningen om innholdet i luke 4. Skulle gjerne hatt litt bedre tid til å følge med i julekalenderen din, men jobb og juleforberedelser tar litt mye plass i tilværelsen for tiden.

    SvarSlett
  12. Kjempe fint du har pyntet på kjøkkenet!!! Den boka har jeg veldig lyst på:-) God helg videre!!! Klem Ruth

    SvarSlett
  13. 2 lodd til meg :) Koselige julegardiner du har. Kappene ser ut til å være klassiske kjøkkenhåndkler? Er på jakt etter det, helst rødrutete med lin, men er ikke lett å finne.

    SvarSlett
  14. Eg tar gjerne to lodd. Ha ei fin helg

    SvarSlett
  15. Som alltid bare et lodd til mormorhuset. Julekjøkkenet ditt er kjempekoselig. Liker godt gardinene dine. Du er så flink til å få ting til!
    Godt du har god hjelp på kjøkkenet nå i julestria. I dag har morfar hevet seg rundt og gjort storrent i nederste etasjen. Badet og gangen er rundskurt og matter og ryer har hatt en runde i vaskemaskinen. Selv har jeg pusset sølvtøyet, handlet julegaver og bakt gammeldagse kokosmakroner (tålmodighetsprøve)og morfars beste "duppekaker" - serinakaker. De står fremme på benken og er til for å nytes i førjulstiden.
    God helg til deg og kos deg på konsert og med barnebarna. Skulle gjerne vært en tur i Konserthuset og hørt mitt "gamle kor og orkester" nå før jul. Merker at jeg savner akkurat det fra tilværelsen i Oslo på -70 tallet.

    Klem Berit

    SvarSlett
  16. So sorry I've missed the last few days. I love your red and white kitchen. I wish I could find lace curtains like you have there, but I'll bet you made them yourself :)
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  17. I love the red and white ones I know you made too :)
    Blessings,
    Marcia

    SvarSlett
  18. Hej Cathrine, the kitchen looks so cosy. Lovely pictures. Have a nice sunday, klem

    2 lodd please

    SvarSlett
  19. For et stemningsfyllt julekjøkken du har! Jeg deltar i konkurransen med 1 lodd.
    Ha en fin søndag!

    SvarSlett
  20. Kor fint og julepynta! Og så kjekk kalender ;o)

    SvarSlett
  21. Hei Cathrine!
    Så koselig du har det med et julepyntet varmt kjøkken!
    Og så fint at du har fått hjelp nå i julestria med både vask og baking!
    Ja det er det nok flere som kunne ønske seg.
    Ha en fin tredjeadvendtsøndag med konsert og hygge!
    Klem fra Mor

    SvarSlett
  22. Hei, Herlige bilder og julestemning hos deg. Takk for koselig hilsen. førjulsklem Siv

    SvarSlett
  23. Her i huset blir det hverken julegardiner, julebakst eller cupcakes, og sånn er det nok med den saken, he-he. Har ikke gardiner i det lille vinduet vi har på kjøkkenet, julebaksten blir det dårlig stelt med, fordi jeg ikke gidder å bake kaker jeg ikke kan spise selv. blir noe marsipan og sånn litt nærmere jul. ellers går det tregt i svingene her, både fordi vi er blitt forkjølet, og fordi vi har hatt et litet barnebarn boendes. Får noen dager fri, så jeg får se hva jeg får gjort i morgen, i morgen og ikkje i dag. Klemz Grethe

    SvarSlett
  24. Da prøver jeg meg på luke nr. 4:-) Linker fremdeles til deg:-)
    Så koselige julegardiner du har!! Her kommer jeg i julestemning!! Jeg la merke til at kappen ikke er den samme som i fjor:-) Nydelig begge to!

    Ønsker deg en fin ny uke! (går litt tregt med bloggingen her i disse travle tider)
    Klem fra Hjørdis

    SvarSlett
  25. Så fine julegardiner du har.
    Tar gjerne et lodd.
    Ha en fin uke.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!