søndag 31. januar 2016

Vår fornemmelse!

Når januar nærmer seg slutten, føles det som det går mot vår og lysere tider! Det drypper fra takene, og sola varmer ørlite grann! 
Det er nok et selvbedrag, for det er leeeenge til våren, er jeg redd! 
Men for meg føles det som et vårtegn når jeg potter om Mårbacka pelargoniaene mine! Og det skal jeg gjøre i dag!
Her er de som ble kjøpt inn i Dalarna i Sverige i fjor - se Med kurven full av Mårbacka pelargonia!
Mårbacka pelargoniaene har fulgt meg i årevis, og jeg har også forsøkt å overvintre dem i uteboden, med vekslende hell! Se Herr og fru Pjusk!
Men det er utrolig hva litt ny, næringsrik jord og en større potte gjør med en stakkars Pjusk!
Det er et like stort under hver vår!
Og etter noen måneder med godt stell ser de kanskje slik ut?
Og til sommeren vil baljen igjen vær fylt til randen av rosa lykke!
Så det er bare å glede seg,
til det spirer og gror,
både inne og ute!

2 kommentarer:

  1. Plutselig er nok våren her. Det går jo så fort. Jeg må nok også snart stelle litt med pelargoniaene mine for å få dem fine til sommeren. Håper bare jeg får det til. Er ingen erfaren pelargoniaovervintrer. Dine fra i fjor så jo kjempefine ut.

    God søndagskveld.

    SvarSlett
  2. Nå fikk jeg nesten litt vårfornemmelse.
    Men det er ikke blitt vår her hos meg, masse snø og kaldt.
    Jeg må nok vente noen måneder ennå....
    Ha en fin februar!
    Klem fra Gry :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!