fredag 13. mai 2016

Vil bunaden passe i år også?

17. mai nærmer seg med stormskritt, og det store spørsmålet for de fleste damer er: - Vil bunaden passe, eller har den blitt for liten?
For de som vil vise seg i bunaden på nasjonaldagen, er det viktig at den ikke er for trang.
Så man ikke ser ut som teskjekjærringa når man strammer sølvbeltet, som er selve kronen på verket!
En klok sjel skrev nylig her: Drit i sommarkroppen. Det er bunadskroppen du må tenkje på!
Og de smarte starter tidlig å tenke på bunadskroppen, så man lett som en plett sklir inn i bunadstasen!
Men for alle dem som må la bunaden henge innerst i klesskapet på 17. mai, er det lov til å være frustrert!
Men, uansett om bunaden kan brukes på 17. mai eller ei, så er det bare å glede seg til nasjonaldagen!
Selv er jeg mest opptatt av om jeg blir ferdig med min sønns bunadskjorte til 17. mai
Det går fremover med broderiene. Men rekker jeg det ikke, så har den til 17. mai neste år!

3 kommentarer:

  1. I år blir det ingen bunad på meg, da dagen feires i Italia, og antagelig i en sommerkjole, duger det også, og som jeg vet passer ;))

    God pinse !

    SvarSlett
  2. Jeg fikk sydd ut min i fjor og håper den ikke har krympa i skapet i vinter. Det er jo greit å kunne spise litt også på 17. mai uten at det strammer for mye.

    God pinse og 17. mai fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Kjære Cathrine, det er bra at du kan slappe av nå og brodere i fred med en masse tid. Veldig vakre broderi, gratulere deg... så fint.
    Ser frem å se bunader i internett til 17. mai.
    Jeg skal bake en norsk kake ingen og ha glede med norsk mennensker via pc :-)))
    Ha riktig god pinse... vi slappe av her...
    Ferien var sååå fantastisk, skriver neste uke. Stor klem fra Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!