fredag 22. juli 2016

Bad hair day?

Når jeg tenker tilbake på min mamma, og alle de andre husmødrene på 1960-tallet, så husker jeg spesielt godt alt strevet med å være fin på håret!
Man skulle jo helst se ut som Jackie Kennedy eller andre celebriteter! 
Min mamma lå med krøllspenner om natten, og det var som kjent en sann plage, for de som har prøvd det!
Og mange gikk med krøllspenner under tørkleet i butikken på dagtid!
Og hos frisøren satt damene på rekke og rad under hårtørrerne! 
Så da dette vidunderet kom link, hvor man kunne tørke håret sitt selv MENS man gjorde husarbeidet, var det et stort fremskritt!
Og man slapp søvnløse netter med stikkende hårruller- og hårnåler!
Men det aller beste var vel da hårføneren kom på markedet, så man kunne legge bort hårrulllene!
Her under utprøving av det nye vidunderet!
Alle kan vi av og til ha en bad hair day, 
ikke minst i forbindelsen med sommerens strandliv!
Men da gjelder det å tenke på hvordan våre formødre hadde det, og arbeide med å være fin på håret!
Ha en fortsatt god sommer!

2 kommentarer:

  1. Dette var et kjempemoro innlegg! Tenk slik var det, at man skulle holde på hårsveisen uansett. Jeg kan godt huske alle nabokonene med hårruller og tørkle over. Og det var ingen skam å være utendørs...ta en kaffekopp på verandaen hos naboen, hente post, henge opp klærpå snora osv med hårruller og nett. men man gikk ikke slik i butikken! tenk at noen lå om natta og "sov" med slike hårruller, det er helt ufattelig! Jeg kan huske min mamma hadde en slik hårtørker som hun kunne vandre rundt med. Den var virkelig litt filmstjerne-aktig! Og den var selvsagt med på ferietur, tom campingtur...jeg husker at jeg fikk den i hodet ved en bråstopp på bilferie engang. Da lå jeg og sov i baksetete...lenge før bilbelte-tiden. Men det var siste gang den ble lagt øverst på lasset;)

    SvarSlett
  2. Takk for eit kjekt innlegg.
    Eg er så gammal at eg har brukt rullar i min ungdom, låg til og med med dei om natta av og til... Eg har samla på mykje av det utstyret og viser til barneborna, dei synest det er spennande.
    Etter rullane kom den elektriske krølltanga, og krøllbørsta. Tenkjer av og til på at eg skal plukke den fram igjen, når håret er på det verste.. :):)

    Fin helg frå Anne-Mari

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!