lørdag 30. juli 2016

Sommer med roser og lyse pasteller!

I sommer har jeg tatt frem ting i lyse pasteller og med roser, for å skape litt av det man i Danmark kaller for sommerhusstil!
Ønsker du inspirasjon så titt innom Susi Rydahls blogg Sommerhusliv Hele Året!
Denne Greengate Marie Pale Blue-løperen, var starten på sommerens rose-dille hos meg! Den fikk jeg fra Balders Hage.
Og etter en tur til Askepott Interiør på Lillehammer, fikk to brikker bli med hjem og gjøre nytten som duk!
Den andre brikken har fått plass på kjøkkenet, og det skal dere få se litt senere!
Gallica rosene fra hagen vår har ganske så passende fått plass i en Blue Asiatic Pheasants mugge fra engelske Burleigh!
Og etter at Greengate Marie Pale Blue-brikkene var på plass, lette jeg etter passende putetrekk. De rutete er Smånate fra IKEA.
I sofahjørnet ligger nå Rosendalsputen, som jeg strikket i fjor - se her.
Og etter endel leting, fant jeg to Greengate Marie Pale Blue-puter hos danske Fine Nordic!
Og da var i grunnen sommerpynten min på plass!
Denne kannen er arv etter min farmors mor, og er en såkalt stolpekanne fra Porsgrunds Porselen!

Dere skal få se sommerpreget på kjøkkenet litt senere!

4 kommentarer:

  1. Somemrlig og koselig. Jeg har en lignende kanne etter min mormor. Fortsatt god sommer til deg.

    SvarSlett
  2. Så koselig romantisk. God sommer videre:-)

    SvarSlett
  3. Herlige roser... jaaa veldig romantisk.
    Hjertet gleder sei :-)))
    Jeg plukte i går solblomster og har en fin
    buket i vasen.
    Ha riktig god søndag Cathrines.
    Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  4. Nydelege sommartekstiler.
    Den kanna er virkeleg verdfull vil eg tru.
    Vakker.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!