mandag 26. november 2018

Besøk i Kongelig Dansk Porselens julebutikk!

Årets førjulstur gikk til København, hvor jeg hadde én bestemt butikk øverst på besøkslisten min:  
Royal Copenhagen Flagship Store på Amagertorv midt i Strøget! 
Der finnes stråmønster serviser i alle tenkelige deler og utførelser, nydelige dekkede julebord, og en fantastisk flott julepyntet forretning!
Og jeg ble ikke skuffet!
Det var rom etter rom fulle av vakker pynt og nydelig porselen! 
Som det nye serviset Blomst designet av Wouter Dolk. Blått, selvsagt! 
Riflet stråmønster med halvblonde er nok min favoritt!
Og øverst på ønskelisten min denne julen står et alfabetkrus, som ble innkjøpt og pent pakket inn!
Litt dansk julepynt ble også med hjem!
Et besøk hos Royal Copenhagen kan varmt anbefales!



3 kommentarer:

  1. jeg kan godt forstå at et besøk i denne butikken sto øverst på ønskelisten...du og du så mye pent. Disse alfabet-krusene har jeg ikke sett før, de var nydelige og en virkelig god gaveide.

    SvarSlett
  2. Så mye lekkert! Et besøk der hadde nok vart i noen timer. Artig å se!
    Klem fra Ingunn

    SvarSlett
  3. Som gjør det morsomt å gå gjennom rommene, som er så fantastisk innredet. Porselen er magisk.
    Vi har nærliggende Meissen-porselanfabrikken. Dine bilder minner meg omgående.
    Vi pynter huset, den første advent nærmer seg,
    og jeg bake første julekake.
    Klem til deg.
    Fakk for vakre bilder. Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!