tirsdag 19. mars 2019

Dåpsbarnet! Prins- eller prinsesse for én dag!

Da mitt første barnebarn skulle døpes, fikk jeg som mormor i oppgave å lage både innbydelser, bordkort og dåpsplakat!
Som utgangspunkt valgte jeg noen rosa servietter med babytøfler, smalt rutete sløyfebånd, og stoffrester i engelsk blonde. 
Stoffet hadde jeg brukt til å lage trekk til babykurven hennes med noe måneder tidligere, og det passet ypperlig til formålet!
Til innbydelser brukte jeg lyserosa kartong i A4 som ble brettet dobbelt. Det er lurt å bruke en papirkutter utstyrt med fals for å få en fin brett.
Bordkortene ble også laget av samme kartong. Servietten ble delt, slik at bare det øverste laget ble brukt.
Så ble dåpskjole og sløyfebånd limt på. Mønstermal laget jeg på frihånd.
Plakaten var i A4 str. og den hadde dåpsbarnet lenge på veggen sin! Under dåpen hang den over gavebordet.
Prinsessekake må til når en prinsesse bæres til dåpen!
Selvgjort er velgjort, og blir mye mer personlig enn kjøpte innbydelser og bordkort!

3 kommentarer:

  1. Nydelig. Herlig du har laget Cathrine. Takk for
    fantastisk tip... veldig god ide.
    God uke for deg. Hilsen fra Viola

    SvarSlett
  2. Kjempefine!
    Har laget ny blogg, så nå fikk jeg lagt deg til på lista:)
    https://janneskreative.blogspot.com/
    Den gamle bloggen var janneskreativeverden
    -ser du linker til den, men den er slettet.
    Ha en fin dag!:)

    SvarSlett
  3. Delikat var det første jeg tenkte på, og jeg går for den! Kreativitet sammen med godt håndverk gir gode resultater!

    God helg!

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!