mandag 12. august 2019

Cathrine Design: Slik syr du en praktisk veske til sykkel kurven!

Min nye sykkel har en fast sykkelkurv, som er veldig åpen. Og det gjorde at ting lett falt ut.
Så løsningen ble at jeg sydde meg en kombinert sykkelveske og handlenett, noe som er både praktisk og dekorativt!
Sykkelvesken er sydd i dobbelt stoff, og brettes over kanten. På innsiden laget jeg mobillomme. Vesken kan lett tas med og brukes som handlenett.
Fremgangsmåte:
* Bruk matpapir, og tegn av bunn og topp. 
* Mål omkretsen på kurven oppe og nede. 
* Mål høyde på kurven + 10 cm til brettekant.
* Velg stoff av tykk kvalitet, gjerne stoffrester!
* Klipp til stoff til kanter x 2.
* Klipp stoffet til bunn x 2.
* Stryk på vliselin på ytterstoffet til bunnen.
* Klipp til stoff til bærehåndtak 40 x 8 cm.
* Husk å inkludere sømmon til alle delene.
* Husk å kaste over sømmene før de klippes til.
* Husk å stryke delene under veis.
* Sy sammen stoffet til bærehåndtakene 3,5 cm bredt, vreng, og press ned sømmen mot midten bak. Del i 2.
* Sy sammen stoffet til sidene i 2 deler med skrånende søm tilpasset kurven og brettekanten.
* Lag evt. en mobillomme og sy fast på forstoffet. Knappenålen er merket for brettekant.
* Sy fast bunnen til sidene rett mot rett.
* Sy sammen på toppen. Brett inn kantene, og sy en søm vrangt mot vrangt.
* Hankene sys i samtidig med sømmen på toppen.
Sykkelvesken sitter fint oppe uten mer feste enn å brette kanten ned.
Kanskje jeg bør sy et regntrekk også?

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!