onsdag 27. november 2019

Fine gjenbruks advents kalendere du kan hekle selv!

Nå nærmer advent seg med stormskritt, og det planlegges og pakkes adventsgaver til den store gullmedaljen, meg selv inkludert!
Jeg bidrar med adventspakker til 4 barnebarn. Og til 1 barnebarn, lager jeg en helt spesiell adventskalender, som dere skal få se senere!
I dag har jeg funnet frem til flere fine adventskalendere som hekles! Denne fra Hands Occupied finner du oppskriften til her.
Her ser du lommene til å legge adventsgaver i.
Mange av kalenderne jeg har funnet frem til er gjenbruks adventskalender, som kan brukes om igjen, og som ikke krever at man fyller de med søtsaker eller andre ting!
Som Christmas Countdown Blocks, som du finner oppskriften til her.
En av mine favoritter, er denne søte sokke-kalenderen fra Sirdar, som man kan henge på et bånd eller en kvist!
Og denne pepperkakehus adventskalenderen, ville nok falt i smak hos de små! Se oppskriften hos Repeat Crafter Me.
Dette er en gjenbruks adventskalender, der lommene ikke er fylt med godteri, men med heklet juletrepynt!
Og hver dag frem til jul, får man en ny ting å henge på juletreet! Se oppskriften her.
The Cookie Snob har også laget en tilsvarende gjenbruks adventskalender! Se her.
For en Snoopy fan, jo denne adventskalenderen være en drøm! Se her.
Og for tefantaster, er denne fargerik adventskalender, med små konvolutter til teposer, en super idé! Oppskriften finner du her.
På denne adventskalenderen henger det små votter og sokker, som man kan legge søtsaker eller andre ting i! Se oppskriften her.
Denne julenisse-adventskalenderen, er en gjenbruks adventskalender, der man flytter julekransen for hver dag frem mot jul! Få oppskriften her.

Jeg håper du fant noe du likte!

1 kommentar:

  1. Ohhh fantastisk adventskalenderen med garnet :-))
    Ja... et must... er adventskalenderen.
    Jeg gleder meg hver året.
    Hilsener til deg.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!