onsdag 29. april 2020

DIY: Gode ideer til hjelpemidler når du hekler og strikker!

I et tidligere innlegg fikk dere Gode ideer og fine hjelpemidler til syrommet!
I dag får dere gode ideer til hjelpemidler når du hekler og strikker! Som denne praktiske mappen til heklenålene - se oppskrift her.
Innvendig ser den slik ut, med plass til heklernåler, saks, nåler, m.m.
Det er vanskelig å finne en smart oppbevaring av rundpinner, men her har du to fine forslag! Link.
Garn- og håndarbeidsutstyr er praktisk å samle på et trillebord. Dette har fått ny farge med spraylakk. Link.
Karen har et fint tips til hvordan man lettere kan følger oppskriften. Link.
Oppskrift til denne smarte nøsteholderen, med rom til saks, målebånd, heklenål, og det du måtte trenge av utstyr, finner du her!
Til oppbevaring av strømpepinner, falt jeg for denne mappen med broderte pinnernumre! Pinterest.
Her er en annen mappe, som kan henges på veggen. Link.
Det kan være praktisk å ha en kurv på armen, der garnet kan ligge under mobil strikking/hekling! Se oppskrift her.
Disse håndarbeidskurvene med masse oppbevaring falt jeg for! Link.
Og hva med å ha det viktigste i en liten koffert? Link.
Det er veldig populært å lage en Bestemor, som har med seg alt du trenger! Se oppskriften her.
Dette er en annen mobil strikke- og heklekurv, som du kan sy selv. Link.
Til slutt: En plastbøtte kan bli en fin håndarbeidskurv! Link!



3 kommentarer:

  1. Tack för alla superbra tips!!!
    Korgarna är verkligen läckra !!
    Hälsningar från ett kyligt Öland/Gudrun

    SvarSlett
  2. Så mye vakkert her hos deg igjen ... bestemoren er herlig :-) De ide med papp er kjempebra og så lett å gjøre. Jeg er så begeistret for den nye strikkeboka mi og har prøvd mange ting og lært at jeg aldri hadde sett ... det er en jakke i boka!! Jeg må fortelle deg dette ;-)
    Ha en lykkelig 1. mai Cathrine.
    Hilsener fra Viola

    SvarSlett
  3. Det gjelder å ha orden i sysakene, heter det! Her har man ingen unnskyldning for ikke å ha orden i mange slags håndarbeider. Tusen takk for tips! :)

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!