mandag 6. april 2020

Påsketradisjon: Hot Cross Buns!


I fjor skrev jeg om Hot Cross Buns, som er noen saftige boller som etter britisk tradisjon skal spises på Langfredag. Se her.
Hot Cross Buns er noe alle britiske barn lærer å bake på skolen!
Og hos Mary Berry (Englands svar på Ingrid Espelid) fant jeg en klassisk oppskrift på Hot Cross Buns!
Du finner oppskriften hennes her. Foretrekker du en norsk oppskrift, finner du det her.
Det finnes flere varianter av Hot Cross Buns. Se disse og skritt-for-skritt beskrivelse hos Lorraine Elliot her.
Bollene skal serveres rykende varme med smør og evt. syltetøy.
I England selges de over alt!
Her finner du Jamie Olivers Hot Cross Buns-oppskrift!

Med ønske om en 
riktig god påske 
til dere alle! 


5 kommentarer:

  1. Å nam, disse ser gode ut :-)
    Ønsker dere ei riktig god påske!
    Pludrehanneklem

    SvarSlett
  2. Takk for oppskrift! Boller er alltid godt :)

    SvarSlett
  3. Jeg må prøve de fine boller. I dag jeg bakte
    haversmåkaker fra Pludrehanne blog.
    Så deilig været her, vi spiser ute på terrassen.
    Veldig fin. Kanskje påske holder? Hilsener til deg.
    Ha ei riktig god påske.
    Klem fra Viola

    SvarSlett
  4. Dette ser kjempegodt ut! Artig at disse bollene er en tradisjon også!

    God påske fra Ingunn

    SvarSlett
  5. Baking er så fantastisk... takk for oppskrift.
    Ha riktig god påske Cathrine.
    Hilsener til deg.
    Viola

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!