fredag 21. august 2020

Vakre Norge: Til fjells!

Denne sommeren har vi fått muligheten til å bruke den norske naturen ekstra mye, og mange har reist på kryss og tvers i Norge. 
"Norge, ditt nærmeste ferieland", som det het i en gammel reklame, ble virkeligheten for mange denne sommeren.
Selv har vi vært på sørlandet, og flere ganger på fjellet i Valdres og ved Lillehammer. 
Den siste turen gikk til Gudbrandsdalen, og hvor vi har ligget ved Mjøsa med denne utsikten!
Og både Fåberg Vestfjell, Hafjell og Øyer fjellet har fått flittig besøk av oss!
Det er enormt flott å sykle på fjellet mellom de mange, gamle setrene, og møtte på både sauer og beitende kuer på vår vei!
På én av turene spiste vi vår medbragte matpakke på Solberg setra, der det en gang var yrende liv!
Vær og vind har gjort løa og uthusene helt grå. 
I den lille utedoen ga et gammelt ullteppe ly for vinden!
Jeg hadde utallige stopp på min røde sykkel for å ta bilder!
Her på Hita er det seterdrift, og blåklokkene lokket meg til en ekstra stopp!
Vi gikk også mange turer, som her til toppen av Nevelfjell. Og da var selvsagt tursjokoladen med!
Hvordan har din sommer vært?

2 kommentarer:

  1. Så nydelige bilder du viser oss. Jeg kan nesten kjenne lukten av god norsk fjelluft. Heldig su som kan sykle på sånne steder. Vi som sykler på Helgeland har lukt av fjære og sjø, den er god den også.

    SvarSlett
  2. Norge er vårt favorittland :-)) det er derfor jeg også lærer norsk. Det er virkelig ikke vanskelig å dra på ferie i det vakre landet ditt ... uansett hvor du går - det er vakkert overalt. Takk for bildene dine, du hadde en fantastisk tur, det er flott å sykle. Jeg har allerede vært noen steder :-)))
    Hilsen deg. Ha en god helg. Viola.

    SvarSlett

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!