torsdag 1. juli 2021

Ferie i Arendal: Raet nasjonalpark på Tromøy og Hisø rundt på sykkel!

I juni hadde vi en flott uke i Arendal, hvor vi opplevde sørlandet på sitt beste! Vi valgte oss den siste uken før skoleslutt, og ble velsignet med nydelig sommervær!
Her fra den vakre utsikten vår mot Nidelva fra Nidelv camping på Hisø.
Vi har vært i Arendal mange ganger tidligere, og et must er å spise en varm lunchbolle fra Fiskebrygga (det røde bygget i bakgrunnen) på en krakk med usikt til Pollen
En rusletur langs bryggene hører også med. På andre siden ser du Hisø. Det går ferge rett over sundet til Kolbjørnsvik.
Med sykler tråkket vi oss rundt på Hisø i alle retninger, og fant blandt annet idylliske Flødevigen!
Langs Flødevigveien dukket denne skjulte hagen opp, med en eldgammel gullregn og nydelige rhododendron foran den grønne porten! Det minnet meg om barndomsboken "Den hemmelige hagen"!
Fra Flødevigen går det sti opp til Boes utsikt, der du ser vidt ut over havgapet!
Her har vi syklet til andre siden av Hisø, og ser over til Sandviga.
Ved Havsøysund tok vi oss en liten pause på steinbrygga i le for vinden. Du finner turforslag på Hisø her.
På Tromøy gikk vi langs kyststien fra Hove camping til Raet Nasjonalpark, videre til Botne og tilbake. Se turen her.
Stien går gjennom eldgammel bøkeskog, og kommer ut på rullesteinstranden ved Botne. Her var vi så heldige å bli vitne til bryllupsfotografering!
Ved Botne ligger det mange små hytter bygget på 1950-tallet, med fantasisk utsikt!
Ved porten til noens sommerparadis!
Fra Hisø er det også bare en kort sykkeltur til Fevik og Hasseltangen
Her ligger også sørlandsidyllene på rekke og rad! Link.

I år som i fjor tar jeg sommerferie i juli og i deler av august. Men kos deg med de tidligere innleggene mine!

GOD SOMMER!

1. Takk for at du deler sommerlige bilder! Herlige steder! :)

2. Fin tur ... det er så flott at vi kan reise igjen. Takk for de flotte bildene dine. Jeg liker å sykle veldig godt. Så bra at du hadde så vakkert vær. La oss håpe at vi kan være ofte ute nå.
    Søndagshilsen til deg.
    God sommer videre Viola.

3. Så hyggelig dette ser ut til å være! Nydelige bilder fra det ene paradiset etter det andre. En slik ferie hadde vært noe for meg også føler jeg. Veldig kjekt å se bildene og lese teksten til.

Riktig god sommer fra Ingunn

Jeg har fått et økende problemer med spam i kommentarfeltet, så derfor må kommentarer godkjennes av meg før de publiseres. Ha en fin dag!